Matbloggstoppen


Inspirerad

image104

image105


Nu fortsätter jag att tjata om Jamie Oliver, men jag blev lite inspirerad.  Att ha ett sådant grönsaksland, ja eller vad man nu skall kalla det för, det vore nått det!
Men jag tänker försöka i liten skala. För nått år sedan odlade jag sallad, kryddtagetes och lite annat i en stor järnkittel utanför stugan. Ska nog försöka mig på det i år också! Om man gör det småskaligt blir det ju inte så mycket arbeta med det, men man kan ändå njuta!

Jag är lite småförtjust i solrosor, stora som små, röda som gula. Så det skall jag försöka så och få i blomm. Önskemålet från Sebastian var vallmo, så vi försöker nog med det också.

Bilden ovan är tagen från förra sommaren utanför stugan.  Ser det inte härligt ut!?
Jag längtar iallafall...

(eget collage med bilder från Lord Nelson)

Kommentarer
Postat av: Molly

Hej Linnea!
Jag gillar din blogg skarpt! Är det okej för dig om jag länkar till din blogg i min?

Postat av: Anonym

Å vilken härlig sida!! Med den har du verkligen lyckats!!!

2007-03-20 @ 17:42:49
Postat av: Maggish

hej jag vill oxå ha ett grönsaksland. Men jag är helt okunnig på allt vad odla & så är. Men jag vill gärna lära mig :) ska börja med att så smörgåskrasse till påsk , moahahaha :) det ska väl inte vara så svårt...

2007-03-23 @ 01:30:12
URL: http://blogg.aftonbladet.se/5304

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback