Matbloggstoppen


Tidig frukost (eller sen)





Nu sitter jag här på jobbet och väntar på att klockan ska bli 7 så jag får åka hem och sova. Nu har jag bara två nätter kvar att jobba innan det är dags att börja arbeta dag igen. Hugaligen för att gå upp tidigt på mornarna, jag säger bara det! Jag som inte gått upp före 8 på snart tre månader, ja det ska bli spännande och se hur det går!
Nyss har jag ätit en smaskig frukost bestående av två kaviarsmörgåsar och lite sill. Jag var så saltsugen! Pricken över i hade vart ett kokt ägg, men det fanns inga färdigkokta så det fick vara.

Vilken kaviar föredrar du på ägget, eller varför inte på en smörgås? Själv tycker jag nog att
Svennes är godast. Den är lagom mild i smaken.


(bild:google)

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag äter inte kaviar på tub (ska i så fall vara stenbitsrom, men det kanske är lite väl lyxigt på frukostmackan?). Om jag äter ägg har jag ibland majonnäs, men oftast salt. Det är gott det med!
Vad jobbar du med och varför ska du börja jobba dag?

Postat av: issa

kalles milda kaviar är god, helst med ett lager mjukost under och sen kaviar.. min gamla favvo macka:)

2007-06-13 @ 16:08:11
URL: http://hallonpersika.blogg.se
Postat av: Anna-eva

Ejderns-Drott för min del, alltså inte den orökta varianten.

Postat av: Linnéa

Frida: Jag jobbar som undersköterska på ett demensboende och har arbetat natt i någon månad nu, men nu börjar sommarvikariaten och då har jag valt att gå dag. Att du inte äter kaviar, det som rä så salt och gott!
Issa: ja det får inte vara för stark smak på kaviaren!
Har du provat Kalles randiga, den är det väl mjukost i va?
Anna-eva: Ejderns-Drott, har inte hört talas om. Tror jag iallafall!

2007-06-14 @ 21:27:00
URL: http://www.linneasskafferi.blogg.se
Postat av: Moster Cissi

Vi kör med Kalles orginal - det kommer sig nog av att vi bara äter kaviar på kokt ägg, den har tillräckligt drag i smaken för att "goda till" ägget.

2007-06-16 @ 21:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback