Matbloggstoppen


Grattis Brago!

image205

I år fyller ett av våra mest älskade kex 50 år! När detta kex lanserades 1953  hette det Bra Go´men 1957 var det Örebrokex som utveklade det recept som används än i dag.
Har man ett paket Brago i skafferiet så är man alltid förberedd ifall det kommer oväntat besök. Jag tror Sebastan åt upp de sista vi hade kvar idag så det lär köpas nya hem hit. För att fira lite extra ger Götborgskex ut en jubileumsutgåva i form av en dubbelförpackning som blir din för ca 21 kr.

Brago har under de senaste åren även fått syskon vid namnen: Brago Choklad, Brago Kola, Brago Cocos och Brago Fullkorn.

Vilken är din favorit?

(bild:google)

Kommentarer
Postat av: Molly

Jag gillar Brago med choklad!

Postat av: Signe

Jag vill ha vanlig Brago..så tråkig är jag *fniss*

2007-06-17 @ 22:39:47
URL: http://designe.blogg.se
Postat av: Anna-eva

Jag gillade inte Brago som barn av nån anledning. Konstigt nog kommer jag att tänka på Villa Vreta när jag äter Brago. Kanske fick jag såna där.Det
var mitt lekis i Sala om du känner till stället?

Postat av: Linnéa

Molly: Mm.. de är goda de!
Signe:
Vanliga Brago är goda de med!
Anna-eva: Villa Vreta sålldes för nått år sedan och är nu privatbostad. De hade öppethus när de fyllde jämt så då var jag där och hittade ett gamalt dagiskort sen mamma gick där, det var lite kul!

2007-06-19 @ 20:39:02
URL: http://www.linneasskafferi.blogg.se
Postat av: Anna-eva

Hur gammal är din mamma? Jag gick där typ 1972-1973.

Postat av: Linnéa

Ja hon är född -66 vilket borde innebära att ni gick där samtidigt!Hihi, vilket sammanträffande!

2007-06-21 @ 20:14:16
URL: http://www.linneasskafferi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback