Matbloggstoppen


Ballerina VS Singoalla








image197



´När det här lilla collaget gjordes satt jag hemma i Jugansbo. I våra utemöbler i solen och bara njöt! Om man kunde skulle jag vilja bevara den känslan jag hade och ta fram den en tråkig dag i november. Det vore nått det, men tyvärr går det ej så det är lika bra att njuta allt vad det går nu istället!
När vi var på ICA sist åkte en förpackning Ballerina ned i korgen, det om något viskar barndom i mitt öra.  Och hugaligen vad goda de är! Slinker ner som godis nästan, fast man lär passa dem i värmen så de inte smälter bort för en! Singoalla är också gott, barndom det med. Men favoriten är nog ändå Ballerina.
På senare år har det kommit nya smaker på chokladsmeten, men jag föredrar iallafall orginalet! 
Jag skrapar av chokladsmeten på den vita delen, äter upp chokladkaka. Sen äter jag upp den ljusa kakan med den goda smeten på.

Hur äter du Ballerina och vilken är din favorit?




Anledningen till att det för tillfället blir lite få inlägg här på bloggen är att vi bor ute i sommarstugan. Vi har internet där men det är så hiskeligt dyrt att använda på dagarna men på kväll och helg är det gratis=)  Jag ska försöka ta lite kort i helgen så ska ni få se hur fint vi har det!


(eget collage med bilder från goteborgskex.se)


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Jag tycker bättre om Ballerina än Singoalla. Först tar jag av den ljusa delen och käkar upp den. Sedan slickar jag av chokladen, som är på den bruna delen. Till sist tuggar jag i mig den bruna kakan.

Postat av: Linnéa

Junitjej: Alla sätt är rätt! Men visst är Ballerina godare än Singoalla!

2007-06-12 @ 02:25:10
URL: http://www.linneasskafferi.blogg.se
Postat av: lisa

Jjag gillar ballerina mycket mer än singoalla.



först äter jag det ljusa sen biter jag den bruna delen med nougaten på så att det blir två delar, sen lägger jag ihop dem så det blir som en dubbel kaka och äter den :D

2009-05-07 @ 11:48:53
Postat av: ballerinamonstret ^^

jag älskar ballerina ! den klassisk älsklingskakan mmmm...

prova nya BALLerinA KLADDKAKA den är också supergoood ^^

2010-04-10 @ 13:56:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback