Matbloggstoppen


Vad är det för dag idag?

image225

8 juli står det på dagens datum, alltså min födelsedag. Den har jag firat genom att arbeta. Vi hade kalas förra helgen eftersom jag skulle jobba hela den här helgen.
Jag hade inte tänkt att fira något alls idag men en födelsedag är ju ingen födelsedag utan en liten kaka/tårta. Så jag svängde ihop en enkel banankaka som fick smak av kanel och ingefära. Lite juligt kan tyckas men med en klick vaniljsås smaksatt med lime blev det riktigt frächt och gott!

3 ägg
3 dl socker
3 dl mjöl
100 g margarin
2 tsk bakpulver
1 tsk malen ingefära
1 msk kanel
2 mogna bananer

Gör så här:

Vispa ägg och socker fluffigt. Blanda de torra ingredienserna i en skål för sig och vänd ner det i äggsmeten. Mosa bananerna och ha i dem i smeten. Smält margarinet och rör tillsist i det. Smöra och bröa en sockerkaksform. Häll i smeten och ställ in i ugnen på ca 175 grader i 30-40 minuter.

Vispa en förpackning vaniljvisp. Riv skalet från en lime och pressa ur saften. Rör ner det i vaniljvispen.
Servera en klick till den avsvalnade kakan. Mumsegott!



(eget collage med bilder från google)

Kommentarer
Postat av: Frida

Grattis i efterskott!
Det låter riktigt mumsigt!

Postat av: Moster Cissi

Grattis - igen!
Hade tänkt ringa igår... men när jag hade tid hade jag glömt...- sorry!

2007-07-09 @ 19:41:23
Postat av: Linnéa

Frida: Tackar så mycket! M det var mumsegott!
Cissi: ingen fara på torpet, som sagt så arbetade jag hela dagen lång! Blev ju så firad förra helgen av er!

2007-07-09 @ 21:22:11
URL: http://www.linneasskafferi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback