Matbloggstoppen


Och vad blev det?

Det blev faktiskt riktigt gott!




Pasta med laxsås

1 laxfilé
1pkt baccon
2 dl vatten
1 cream frech (valfri fetthalt, jag använder 5%)
2 mks mjöl
Fisksås
1 fiskbuljongtärning
1 msk sötsur chilisås
örtsalt, peppar & chili

Låt vattnet och buljogtärningen sjuda ihop lite snabbt, skär laxen i små bitar och lägg i dem i det kokande vattnet. Gör en redning på mjölet och lite vatten. Blanda i fisken och låt koka en stund.
Blanda i cream frechen, några stänk fisksås, sötsura såsen och kryddorna.
Medans detta kokar ihop knapersteker du baccon och kokar pastan!
Hur enkelt som helst! Och det blev riktigt gott!!

Åt det som blev över efter Sebastians middag nu när jag kom hem från utbildningen i Uppsala. Smakade lika bra nu med! Tyvärr blev det ingen bild på skapelsen då batterina till kameran gått i strejk totalt. Och de lär nog strejka framöver med så jag får helt enkelt köpa nya. ( eller hitta laddaren till de uppladdningsbara jag har....) Men ni får helt enkelt visualisera.. Lite fullkornspasta med en vanlig pastasås till. Såg ut som en skinksås fast det var lax, och smakade lax. Ja ni förstår.!

God Natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback