Matbloggstoppen


Bevara en svensk tradition!



För våra sista pengar denna månad köpte Sebastian idag varsitt hamburgermål åt oss till lunch eftersom vi nu gått och längtat efter en god sådan i flera veckor!! Inte hamburgare från McDonald´s, MAX eller Burger King, utan ifrån ett helt vanligt svenskt gatukök. Enligt mig är dom mycket, mycket godare!!
Jag tror nog att efter alla nya stora snabbmatskedjor som ploppat upp som finnar på en tonåringde så har vi svenskar glömt bort dessa små korvmojar och gatukök som finns runtomkring oss. Att ta sig en kokt med bröd någon gång skadar absolut inte. Tvärtom. En annan sak jag även låtit mina tankar snudda vid är att gubben i korvmojen oftast är mycket trevligare än de stressade, underbetalade McDonald´s arbetarna.. De har alltid några minuter över att småprata lite om väder och vind. Tala om EN GÅNG du småpratat med tjejen i kassan på MAX? (om du nu inte råkar känna henne...)

Bevara den svenska traditionen, ät på gatukök!

Så dagens mattips får lov att bli:


 
En hederlig 90 grammare med allt på!





173971-8


Smaklig måltid!



I morgon kommer lite lön och vi kan börja leva som vanligt igen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback