Matbloggstoppen


Varm choklad

Nu är det redan måndag och min lediga helg bara for förbi. Då är det ganska skönt att framkalla ett minne från helgen, suga tag vid det en stund och minas hur skönt det var att vara ledig. Sen får man återgå till vardagen igen.

Här är mitt minne från denna helg som jag vill ge er.
Bästa receptet på varm choklad!!




173971-67




Detta är en lite smålyxig variant på varmchoklad:

50 g mörk choklad
9 dl mjölk
1½ msk kakao
ca 4 msk socker
ev vispad krädde

Värm mjölken och bryt i chokladen. Tillsätt sedan kakao och socker.  Mängden kakao och socker kan variera från person till person, beroende på hur starkt/sött man vill ha det!
Häll upp den varma chokladen i fyra stora koppar och toppa med en klick vispad grädde.
Lyxigare än så kan det inte bli!


Kommentarer
Postat av: Frida

Jättefint foto!

Postat av: Sandra

Ser jättegott ut!
Förresten, har du testat nåt annat än chilin ur senaste buffen? Jag tänkte testa pepparrotssköttet oxå snart.

2007-02-27 @ 16:05:27
URL: http://trebarn.blogsome.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback