Matbloggstoppen


Taco



173971-54



Ok, taco fungerar fortfarande. Denna rätt hade sin glansperiod samtidigt som Bingolotto. Jag mins att hemma hos mina kusiner var det alltid taco och Bingolotto, varje helg året om. Fördelen med denna rätt är att man kan variera i det oändliga, och alla får ha på precis va de vill!
Men jag tycker tacos nästan är allra godast i lådform. Nu råkar jag ju ha en liten förkärlek till grytor och lådmat. Åt en jättegod raviolilåda förra veckan, ska försöka mig på att göra den hemma med. Men iallafall, här kommer receptet på en kanongod och lättgjord tacolåda:

200 g philadelphiaost
2 dl cream frech
½ kg köttfärs
purjolök
paprika
tomat
majs
tacokrydda
ost
tacochips


Bryn köttfärsen och blanda i cream frech och philadelphiaost. Ha i önskad mängd tacokrydda.
Skär grönsakerna i småbitar och blanda även i dem i köttfärsröran. Bred ut detta i en ugnsform och avsluta med riven ost!
Låt stå i ugnen tills osten fått fin färg.

Om du inte vill ha grönsakerna i ugnen, blanda då bara i purjon i köttfärsen och gör en god sallad av resten och servera till!
Samma sak gäller ju här som med vanlig tacos, använd de grönsasker du gillar! Blanda i stekt svamp, feferoni, oliver eller annat som kan passa!

Häll upp tacochips i en skål och servera till tacolådan!


Kommentarer
Postat av: Malin

blev så glad när jag hittade denna blogg! passar mig precis! äntligen en blogg om mat!kan du ge nåt tips på vegetariskt?

Postat av: Linnéa

Oh va roligt att bloggen är uppskattad!
Jag har ett jättebra och enkelt recept på vegetarisk lasagne. Kolla i min blogg under recept och rubriken "lite variation". Även receptet på pestopasta är vegetariskt. Ska försöka lägga upp mer vegetariska recept i framtiden!

Linnéa

2007-02-19 @ 13:46:42
URL: http://linneasskafferi.blogg.se
Postat av: Molly

Vilken bra blogg! Jag kommer tillbaka och spanar mer...

2007-02-19 @ 18:55:29
URL: http://blogg.passagen.se/min.vardag
Postat av: Linnéa

Molly: En tackar så mycket!

2007-02-19 @ 22:41:32
URL: http://linneasskafferi.blogg.se
Postat av: helene nordfors

Hej, surfade förbi ;-) och hittade ditt recept på en gammal goding, Tacon.... Kan inte låta bli att göra ett inlägg.- Om ni är trötta på det gamla vanliga fredagsmyset och vill pröva något Hett och Smaskigt - kolla in våra nya Red Fusion recept, tex Pico de gallo pizza med kyckling.

http://www.santamaria.se/servlet/se.daddy.sm.web.servlets.RecipeServlet?c=5&p=r5b&id=5732

OBS, använd bara mildare salsa om barnen är känsliga för stark mat!

Hälsar Helene,
webmaster på santa maria

2007-12-14 @ 14:28:41
URL: http://www.santamaria.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback