Matbloggstoppen


Själa vård

Att laga mat, det blir ibland som ett krav. Äta bör man annars dör man säger man ju. Oftast är det kul att mixtra i köket men jag måste ju erkänna att även hos mig tryter ideerna ibland.

Men något som aldrig är tråkigt, känns jobbigt eller fel är bakning. Att baka är som balsam för själen.
Jag har listat ut att jag har bakperioder, måste bestämt vara inne i en nu. Vet bara inte riktigt när jag ska få tid till det. Men det löser sig alltid. Är ledig några timmar på fredag förmiddag. Kanske ska gå upp tidigt så jag hinner med många sorter. Då vet jag en sambo som blir glad iallafall.
Läste ett recept på en citron-marängpaj idag. Lät supergott, måste provbakas!
Nackdelen med dessa bakpeioder är att småätandet ökar markant! Och i takt med det så avtar gymbesöken tror jag.. Känner då mycket hellre för att vara hemma och dona än att gå och bli svettig..

Fick ju min motion i morse då jag halvsprang till jobbet för att bliskrället tyckte det var för många minusgrader ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback