Matbloggstoppen


Pannacotta

Ser och låter invecklat, men är ack så enkelt!
Blev aldrig något kort taget på min, lånade därför en så ni får se hur det ser ut!


173971-53

Här kommer receptet:

5 dl grädde ( fungerar utmärkt med 20%)
2 tsk vaniljsocker
smaksättare( jag använde vitchoklad med limesmak, men det går lika bra med frukt eller bär!)
3  gelantinblad

Värm grädden och blanda i vaniljsocker och choklad.
Lägg under tiden gelantinbladen i kallt vatten. När chokladen är helt smält ta då av kastrullen från plattan och låt grädden svalna något. (kokar grädden när du har i gelentinbladen är risken stor att det skär sig)
Krama ur gelantinbladen ordentligt och blanda ner dem i grädden. Häll över i små portionsskålar eller i en stor form och låt stå svalt i ca 4 timmar.
Dekorera den färdiga pannacottan med riven choklad eller frukt!

Kommentarer
Postat av: ellinor

åh,det där är bara såå grymt gott! :)

Postat av: saravillfara

Åh, jag minns den gången jag beställde in pannacotta till dessert, och det var ju bara såå gott!!

2007-02-18 @ 22:20:31
URL: http://saravillfara.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Ellionor & Sara: Ja visst är det gott!! Och hur superenkelt som helst att göra!!

2007-02-19 @ 09:25:29
URL: http://linneasskafferi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback