Matbloggstoppen


Ta en paus och andas ut...

image384


Ja ibland måste man bara ta en liten paus från allt julestök! Ikväll har vi bjudit hem folk på fika, men helt ärligt så tröttnar man lite på alla lussebullar och pepparkakor efter ett tag. Även om jag varit ledig hela dagen så fanns varken ork, tid eller plats i köket för att styra upp något hembakt fika. Först tänkte jag göra en cheesecake med smak av pepparkakskryddor, men då frysen vips blev fylld med kött tröt utrymmet. Så då bestämde jag mig lite snabt för att bjuda på ost och kex.  Så idag när jag var och handlade inför julen passade jag på att köpa upp mig på lite ostar och några sorters kex. Förberedelserna är minimala, bara låta brien stå utanför kylen någon timma innan, duka upp på ett fint fat med lite vindruvor och päron som ätbar dekoration, sen är allt fixat. Till detta ska vi dricka hjortronglögg, så lite juligt blir det iallafall!

Som sagt var det  en ledig dag idag, men eftersom far min absolut inte kunde klara av de julklappsbestyr han hade att ordna med idag själv fick jag, god dotter som jag är följa med och kuska runt halva Västerås idag. Men vi hade faktiskt väldigt trevligt så jag ska inte alls klaga.

Nu ska jag bara ta några tag med sughugo (dammsugaren...) sedan får besöket komma!


(eget collage med bilder från göeborgskex och cantaduo)

Kommentarer
Postat av: lina

Ost och kex går alltid hem!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback