Matbloggstoppen


Smoothie

image247

Oj, oj vad varmt det är ute och klockan är inte ens halv tio! Var ut en sväng nu på morgonen och nog är det högsommarvärme i luften! Men jag klagar inte, det är skönt att ladda batterierna lite nu så vi har att ta av under vinterhalvåret!
Jag var så varm nu när jag kom hem att jag var tvungen att få ner kroppstemperatureen någon grad eller två. Ställer man sig i duschen är man ju lika varm igen efter någon minut så jag gjorde mig en iskall smoohie. Det gjorde susen kan jag lova. Det blev en djupdykning i frysen och resultatet blev förvånande bra! Men akta er för att dricka den för fort, då kan man få sån där fryshuvudvärk!

1 stort glas:

2 dl lättvanilj youghurt
1 dl frysta rabarberbitar
½ dl frysta mangobitar
honung

Mät upp youghurt i en mixervänlig bunke. ( jag använder ett litermått från IKEA, perfekt att hälla ur!)
Häll i den frysta rabarbern och mangon. Mixa till en slät massa. Ringla över lilte hunung.
Häll upp i ett stort glas och njut!


(eget collage med bilder från google)


Kommentarer
Postat av: Frida

Mums det där lät riktigt gott!

Postat av: Frida

Åh så gott det låter! Måste prövas!

2007-08-07 @ 18:10:48
URL: http://myplaceofheart.blogg.se
Postat av: mammsen

Skulle verkligen ha smakat med en sådan i den här värmen - du vet - 30 grader varmt på altan å hur kul är det :) Kram mamman

2007-08-07 @ 20:15:40
URL: http://www.linneasskafferi.blogg.se
Postat av: Agnes

låter gott! det får man prova :D

2007-08-10 @ 16:16:27
URL: http://lovelymee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback