Matbloggstoppen


Kyckling med curry

image269




Det här blev en sån där fullträff. Ni vet när man slänger ner lite ingredienser i pannan och håller tummarna för att det skall smaka bra. Inte för att jag använde mig av speciellt konstiga saker eller ovanliga kombinationer. Jag menar finns det något som passar så bra ihop som kyckling och curry?
Men gott blev det och lite avis är jag på Sebastian som får äta detta till lunch i morgon.
Jag använde mig av kycklinglår, det går lika bra med fiéer men jag tycker köttet bllir så gott när det får koka med lite ben! När jag lagar mat åt oss räknar jag på en bit till mig och två till Sebastian per portion.  Så jag skriver efter de i receptet..


Använd detta:

5 kyckling lår
2 chalottenlökar
1 buljongtärning
6 dl vatten
2 dl milda mat extra
1½ röd paprika
½ squash
oliver
curry
cayennepeppar
salt & peppar

Gör sedan så här!

Skala och hacka löken. Läg lök och kyckling i en varm wokpanna. Låt löken fräsa och kycklingen få lite färg. Slå över vatten och lägg i en buljongtärning. Krydda med salt, peppar, ordentligt med curry och en liten skvätt cayenne.
Nu får detta koka tills köttet är helt vitt. Tiden beror på hur stora bitar man har. När kycklingen är helt genomvit, sänk värmen och slå över grädden. Hacka paprika och squash i bitar och ha i dem och ett gäng oliver. Jag använde svarta oliver, ta de du gillar bäst. Låt puttra ytterliggare i någon minut. Smaka av, krydda ev lite till och servera med fullkornspasta eller fullkornsris.

Smakade smaskens!!

(eget collage med privat bild)

Kommentarer
Postat av: Emilie

Mm, gott det såg ut!
Tack för din kommentar!

Postat av: Helena

Ser jättegott ut! Bra med middagstips!

2007-08-30 @ 14:37:34
URL: http://www.beverlyhills.blogg.se
Postat av: Matfredochstil

Va fin sida du har, väldigt personlig!

2007-08-31 @ 20:09:24
URL: http://www.matfredochstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback