Matbloggstoppen


Go bananas!

image262

Jag vet inte om det har undgått någon att ICA nu i veckan lanserat en ny sorts banan, nämligen Chiquita Mini´s.
När jag såg dessa i affären kunde jag inte låta bli att småfnissa lite samtidigt som jag tyckte att det var något patetiskt.
Jag kan förstå hur vissa kan tycka att det är ett bra sätt för barn att börja gilla frukt. Då de oneklligen är väldigt små och söta! Den kommer med all säkerhet gå hem hos de flesta småbarn, iallafall till en början.
Men samtidigt tycker jag att det är ett fult sätt att lura folk ( och så särskillt föräldrar som kanske redan har en knaper budgett) på pengar då kilopriset för dessa små är betydlligt högre än för de "vanliga bananerna"
Själv har jag inte smakat dem, jag köpte mig en klase stora bananer men de jag läst om dem är att smaken skall vara något sötare. Då undrar jag, kan en banan bli sötare än vad den redan är?

Har du provat dessa små ännu? Isåfall, vad tyckte du?

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hejsan! Jag såg också dom små bananerna när jag var på ica härom dagen. Jag har bara ätit små bananer när jag har varit utomlands, å de smakar lite annorlunda. Det jag tycker är synd med icas är att de (iaf i min butik) ligger förpackade i påsar... inte så miljövänligt.. Hade kanske vatt en ide att sälja dom för kilo pris istället även om folk förmodligen inte hade köpt lika mycket...

Postat av: Linnéa

Lisa: Jo ja såg att de var förpackade i påsar på "mitt ICA" med. Vi får se om detta blir en hitt eller en flopp. Det får framtiden utvisa!

2007-08-24 @ 09:22:08
URL: http://www.linneasskafferi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback