Matbloggstoppen


Dagens husmorstips!

image263


Ibland händer det att det spills. Det behöver inte vara barn, det händer även oss andra ibland. Mig händer det ganska ofta. Vips så har man en fin fläck mitt på rena tröjan. Helst ska tröjan vara vit och fläcken mörk. Det har hänt oss alla, så är det bara.
På tv ser vi reklam om fläckborttagningsmedel i rosa förpackningar som ska ta bort varenda uns av fläckar. Enligt min mor behöver man inte köpa rosa burkar för dyra pengar. Det fungerar precis lika bra att spraya vanligt rengöringsmedel på fläcken, gnugga lite försiktigt och sen lägga plagget i tvättmaskinen. Sen är fläcken spårlöst försvunnen!

Har du ett bra husmorstips på lager? Maila mig och berätta!
[email protected]



Kommentarer
Postat av: Rana

bra tips! ska komma ihåg :)

Postat av: Björn

Hej hej har du fått in några husmors tips?
kommer det en uppföljare på detta inlägg?
ett tips annars e att tandkräm funkar bra som polermedel till olika ytor.
Har även ett ungsrengörings tips (hört/läst) på min blogg som underlättar rengöringen av gallret i ugnen.
//Björn

2007-09-09 @ 14:57:47
URL: http://grublaren.blogg.se/
Postat av: yasmine.

det kan ju lätt bli lite svart runt plattorna på spisen. bränt smuts typ. Fram med en helt vanlig sockerbit och gnugga. Allt försvinner :)

2010-06-24 @ 08:51:18
URL: http://yassmoo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback