Matbloggstoppen


Chinese!

image245

Ikväll blir det kinamat och Die Hard 4.0 för hela slanten här hemma. Det var riktigt länge sedan jag åt kinesiskt nu. Kan bero på att kinarestaurangen vi har här i stan inte är den bästa, men det får duga ikväll. Som vanlilgt blir det nog fyra små rätter. Vi pratade igår om att på något vis är det lite synd om Kina, för säger du kinamat tänker nog de flesta fyra små rätter. Säger du däremot thaimat, ja då öppnas en hel värld med nya dofter och rätter. Lite orättvist, för jag tror säkert att de kinesiska köket har mer att erbjuda än friterade räkor..
Något jag måste skryta lite med är att jag börjar bli en fena på att äta med pinnar. Ska maten ätas med pinnar så ska den! Men det är ju en vanesak. Sen önskar jag att de kunde ha maten i sånna där fina kinapappersförpackningar när man tar med maten. Sånna som de har i alla amerikanska filmer. Då skulle jag kunna sitta i soffan, bed benen i kors, äta direkt ur förpackningen och känna mig som tagen ur ett Vänner avsnitt. Men icke!

Jag önskar er alla en myket trevlig helg!


(eget collage med bilder från sxc.hu)


Kommentarer
Postat av: Moster Cissi

Hej!
Mysigt värre... Har ni provat den Vietnamesiska restaurangen? - Jsg tror mamma o pappa tycker den är helt ok. Ha det bra!
Kram och hälsa!

2007-08-03 @ 16:45:12
Postat av: mammsen

Skulle kunna passa oss med med lite kinamat...men vi har redan tagit lite gott att dricka så det får vara till en anna gång! Hoppas kvällen blir skön för er!

Postat av: Linnéa

Cissi: Hmm, vilken är det?
Mamma: Så gårå det när man bor på landet;)

2007-08-04 @ 10:02:48
URL: http://www.linneasskafferi.blogg.se
Postat av: Moster Cissi

Jomen om jag har fattat rätt är det den typ några dörrar ner från Kassaservice - mitt emot Hemma butiken...?

2007-08-05 @ 20:31:49
Postat av: Linnéa

Jaha, ja det är ett thaiställe. Där brukar vi köpa ifrån!

2007-08-06 @ 17:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback