Matbloggstoppen


Tea time

image140
Skall jag rannsaka mig själv så är jag nog ingen kaffemänniska, jag är nog mera te. Som dom flesta har lagt märke till så går vi mot sommaren och vem vill egentligen dricka varmt te då? Så igår beställde jag hem diverse sorters te från t4u.se som jag skall göra iste på i sommar har jag tänkt!

För att göra iste behöver man rött te eller Rooibos som det egentligen heter. Detta är ett örtte och kommer från en speciell buske, Aspalathus linearis. Den växer endast i området Cederberg i Sydafrika. Rooiboste är rikt på antioxidanter och mineraler och sägs bland annat kunna lindra mot besvär som allergier, astma, kolik, hösnuva och eksem och lanseras ofta som ett hälsosammare alternativ till kaffe och "vanligt" te.

Eftersom det inte innehåller något koffein går det utmrkt att dricka även på kvällen!


(eget collage med bild från sxc.hu fakta: t4u)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback