Matbloggstoppen


Tankar

 

Jag har under de senaste veckorna funderat mycket på det här med bloggen och vilken bild ni läsare får av mig och vad jag gör. Min största önskan är att ni som läsare tittar in här för att bli inspirerade, att för ett ögonblick inte mötas av pinnsmala modeller eller bantartips. Man får nog av det på andra håll. Det får gärna vara ett litet rosa skimmer, för det behöver vi ibland. Jag älskar att skapa fina bakverk eller maträtter, ta en fin bild och skriva om det här sedan. Jag älskar att få läsa era underbara kommentarer och mail, det värmer långt in i själen skall ni veta!

Men självklart finns det mer i mitt liv än bakande och fotograferande. Även jag har högar med tvätt, tussar med hundhår som flyger över golven och en oklippt gräsmatta. Jag låter Sebastian ta bilder av mig som inte alls är puttinuttiga och passar in här i bloggen. För ibland behöver man få lite distans.

Underbara Clara skrev som vanilgt ett väldigt klokt inlägg om just detta, att man som bloggare bara väljer att visa en tårtbit av sitt liv, för helt allvarligt, ni vill inte se mina ostrukna kläder eller höra mig klaga över den oklipta gräsmattan. Det här är inte en sån blogg.

 

Med dessa tankar önskar jag er en underbar helg, i morgon kommer det ett litet morsdagspecial, för ni glömmer väl inte att fira mamma på söndag?


Sen vill jag passa på att gratulera lilla mamma som fyller år idag, hipp hurra för dig!


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag tycker att din blogg är jättefin! Den inspirerar mig och ger mig värdefulla tips. :) Det jag verkligen gillar är just att du har så fina bilder! Det gör att jag vill testa alla recept.



Fortsätt med att ha ett rosa skimmer för som du säger... Det behövs vid sidan av tvätthögar, dammtussar, disk, jobb och annat. :) I love rosa skimmer!

Postat av: Johanna

Jag har din blogg som en av mina absoluta favoriter och jag önskade att jag hade tid och ork att göra något liknande själv. Jag finner dig och dina recept och allt som du skriver här på bloggen väldigt inspirerande och när inspirationen tryter här hemma själv hittar man den oftast här inne. Och jag håller med Rebecca, behåll du ditt rosa skimmer. Det behöver man ibland..



Kram!

2010-05-28 @ 13:24:33
URL: http://weloow.se
Postat av: Från sött till salt

Det är klart att man inte visar upp hela sitt liv på bloggen. Så utelämnande vill man väl ändå inte vara, eller? Jag tycker jättemycket om din blogg och blev inspirerad att starta en egen. :) Vi behöver alla de rosa skimmret i den stressade grå vardagen.



Keep up the good work och lycka till med kokböcker och annat. :)

2010-05-28 @ 13:28:20
URL: http://sotttillsalt.blogg.se/
Postat av: Lise-Lott

I lööööv rosa skimmer och inspirerande bilder, lite annorlunda recept och vardagstips!! Jag har egna tvätthögar och trista vardags-mats-dagar...

Din blogg är jättebra!!!!

2010-05-28 @ 13:32:28
URL: http://minafyravaggar.blogg.se/
Postat av: linn

Åh du har en underbar blogg! Jag tror verkligen att du har det som oss andra ;D haha tvätthögar, stress, dåliga dagar, dåligt väder.



min bild: Du har detta med bakning/mat som hobby. Du blir glad och det är som din "glada" stund i vardagen :) Jag inspireras av din blogg, din passion till bak och mat :) Älskar dina bilder och hur du berättar och beskriver. Keep going!! =)



Om du har tid och kanske vill, skulle du vilja tipsa om bra hemsidor där man beställa bak saker/mat saker, bra bak produkter som tex. bakmaskiner, slickepotter, decelitermått, bakböcker, andra bra sidor osv :)



kramar!!!

2010-05-28 @ 14:11:01
URL: http://linnorlin.blogg.se/
Postat av: Danielle på HeavenlyCupcake

Jag älskar din blogg och tycker du håller en jättefin balans mellan att vara personlig men ändå privat. Som läsare av bloggar så vill jag gärna att de ska följa det tema de utger sig för att ha, jag tycker det är mindre intressant att följa en blogg om mat ifall varannat inlägg handlar om annat. Det är också något jag sjläv tagit till mig när jag bloggar, jag försöker hålla mig hårt till vad jag vill att min blogg ska vara, en blogg om bakning, inget annat.



Självklart är det viktigt att vara personlig och berätta om valda delar av ens privatliv som är relevanta. det tycker jag du lyckas jättebra med. din blogg känns proffsig och personlig på samma gång och det är det jag tror är därför du är så populär! Jag följer dig i alla fall varje dag.



Kram Danielle

2010-05-28 @ 14:28:09
URL: http://heavenlycupcake.se
Postat av: mamman

Tack mitt hjärta! Du ger guldkant i mitt liv :)

kram

2010-05-28 @ 14:43:33
URL: http://vitapioner.blogspot.com
Postat av: Lina

När kommer konstfeed? :)

2010-05-28 @ 14:58:39
URL: http://krafla.blogg.se/
Postat av: AnnaWK

Kloka tankar. Gränsen mellan personlig och privat kan vara väldigt lurig ibland, men jag tycker du gör ett strålande jobb.

2010-05-28 @ 16:32:06
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: Johanna

Ja

2010-05-28 @ 20:52:44
URL: http://hallplatslyckan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tycker definitivt att en blogg ska få vara ett litet rosa moln som är de goda delarna av livet. Så är ju faktiskt väldigt många bloggar, och jag tror att en blogg som bara går runt och klagar på verkligen allt förlorar på det... Fortsätt som du gör!

2010-05-28 @ 20:54:00
URL: http://hallplatslyckan.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag hittade din blogg för någon månad sen och har sedan dess kollat igenom alla dina kategorier och kikar in här titt som tätt. Jag får verkligen inspiration av din blogg till att göra middagarna roliga och jag har testat på flera av dina recept.



Fortsätt som du gör, du är duktig på det!

2010-05-29 @ 00:48:51
URL: http://ciinderellas.blogg.se/
Postat av: Judit

Hej!



Jag har följt din blogg i säkert 3 år nu och tänker forstätta med det! Jag var i Washington DC förra veckan och var på George Town Cupcakes (tydligen berömt för sina cupcakes) och kom att tänka på dig då. Sen jag började läsa din blogg har jag tänkt göra cupcakes och försöka mig på flower paste blommor, vilket jag fortfarande inte gjort! Nu har jag i alla fall köpt på mig en massa roliga redskap och tillbehör och tänkte nu gå igenom dina cupcakes recept. För du gör utan tvekan de finaste cupcakesen jag sett!



Så tack för inspirationen!



/Judit

2010-05-29 @ 16:16:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback