Matbloggstoppen


Påsken 2010



Hej alla påskfirare där ute!

Här flyter påsken stillsamt på, förmiddagarna har vi spenderat hemma i trädgåren eller ute på prommenad. Till kvällen har vi sedan förflyttat oss runt bland släkten och ätit mat i massor. I år skulle man nästan kunnat tro att de gjort upp ett matschema då vi inte ätit samma mat någonstans.
Långfredagen spenderade vi hos svärfar, där bjöds det på rökt lamm och potatisgratäng. Jag tror vi åt tills det pös mat ur våra öron, sen när klockan började närma sig midnatt åkte maten fram igen och kan ni tänka er att det var lika gott då med!
Påskaftonen firades hemma hos svärmor och den klassiska ägglådan avnjöts i gott sällskap, därefter blev det äggletning. Sebastian hittade sitt först och svägerskan fick leta längst, allt var precis som vanligt med andra ord!
Idag har vi båda hunnit arbeta en stund på morgonen, jag hade en beställning på smögåstårta och Sebastian for in till stan för en familjefotografering. Men om ett tag skall vi gå över till mor och far för att åter igen fylla på med mat. Konstigt nog bröjar man bli hungrig igen.. Där blir det även firande av kära pappa som fyllt 40+9 år i dagarna.

Men först skall jag unna mig en liten stund på soffan!



Bilder från fredagens middag, rökt lamm severat i
direktörsbostaden där svärfar flyttat in.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det låter som att du har haft en riktigt bra påsk! Med en massa god mat :D

Postat av: Dessi - Home and desire

Så härligt! Lät som en riktigt härlig mathelg! Själv har jag varit dålig med maginfluensa, så inte har jag fått i mig någon god påskmat inte :( Kram!

2010-04-04 @ 15:43:14
URL: http://www.desireeochvarlden.blogspot.com
Postat av: Helene.L

Va härligt ni har haft det!! Själv har jag också haft det bra!! Bara latat mig och fått mat serverad :)

Glad Påsk!! önskar Helene och hundarna :)

2010-04-04 @ 20:30:19
Postat av: Anna

Låter härligt! Har själv äntligen fått tid att pyssla och skrota i köket, är av typen som ser det som avkoppling att laga mat :)

2010-04-05 @ 15:37:08
URL: http://www.annamittimaten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback