Matbloggstoppen


How to..

 

Jag tycker att det är helt fantasktiskt roligt att så många hittat till våra nya sidor, och då speciellt matfeed.se och fotofeed.se. Där bara kryllar det av nya användare och massor av nya, fina bidrag

Många av er verkar vara intresserade av fotografering därför har vi försökt sammla ihop en del tips och trix som kanske kan hjälpa er.

När vi fotade dessa maränger passade vi på att ta en del bilder som visar hur man inte skall göra och med vilka små medel man kan förvandla en ok bild till en riktigt bra bild.

Allt du behöver är en kamera, objekt att fotografera, lite rekvisita och några få hjälpmedel.

Till bilden ovan har vi använt en helt vanlig vit duk, fat från House Doctor (ca 60 kr), två olika band från sybehörsaffären (ca 10 kr/m) och en glasburk jag hittade på second handbutik för 25 kr.

 

Här hittar ni alla bilder från marängfotograferingen och här kan ni läsa om massor av tips och trix för en lyckad madfotografering!

 

Nu skall jag fortsätta kolla på alla fina bilder ni skickat in!

 

 


Kommentarer
Postat av: Jenny.

Bra jobbat på efter tio idag. Tycker du kunde ha fått lite mer tid i rampljuset. Allt såg då helt fantastiskt gott ut !!

Postat av: Dijana

Jag ska ha min babyshower snart och har inte riktigt bestämt mig för vad jag vill bjuda på.Jaf tänker bjuda både på mat och en massa sötsaker. Hade du velat tipsa om lite??Tipsa gärna om lätta sötsaker som ser väldigt "gulliga" och roliga ut.

2010-04-15 @ 20:10:52
URL: http://mybabybump.blogg.se/
Postat av: Erica ung fru och tvåbarnsmamma

Hejsan!



Jag hoppas att du inte tar det här som reklam, för det är inte meningen. Grejen är den att jag, en tvåbarnsmamma har blivit

utvald som kandidat i en modelltävling "modell för en dag" och det är väl enda chansen för mig att få uppleva något sådant- nånsin, hihi.

MEN det går inte utan din hjälp. Jag måste nämligen få flest röster också....



Snälla rösta på mig ERICA, nr 6 och hjälp mig vinna! http://www.paulamyo.com/info/modelltavling/



I min blogg finns en pågående tävling där alla som röstar på mig kan vinna ett valfritt namn/budskapssmycke! Bara skriv en liten kommentar så är du med=)



Om du hjälper mig så lovar jag att jag blir fantastiskt glad! Snälla=)



KRAM/ Erica



2010-04-15 @ 21:27:23
URL: http://erica.myshowroom.se
Postat av: Mia

Hej tjejen!

Kikade in dig på tv4 play ikväll och det gick ju toppenbra tycker jag! Blev riktigt sugen på de där våfflorna. Hoppas du hade det kul! Kram Mia

2010-04-15 @ 22:22:28
URL: http://blogg.frokenbroman.com
Postat av: maria

Hej! Jag har följt din underbara blogg ett tag och skulle vilja sända dig en liten gåva som tack för en trevlig och inspirerande blogg, hur går jag till väga? Kan jag skicka den på posten till dig på något vis? Tacksamm för svar. /mia

2010-04-16 @ 10:38:25
Postat av: Alexandra

Tack för tipsen! Har aldrig varit intresserad av fotografering, men sen jag började blogga så tycker jag att det är jättekul.

Men är väldigt dålig på det så alla tips emottages tacksamt.



m.v.h

Alexandra

2010-05-07 @ 15:20:08
URL: http://alexmumsmums.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback