Matbloggstoppen


Inspiration


Åter igen är det fredag och helgfriden börjar sakta infinna sig.
Det är nystädat, rostbiffen står i ugnen, grönsakerna skall strax hackas och jag ska precis slå upp ett glas vin. Det är då rakt inte synd om mig!

Jag tänkte passa på att dela med mig lite med några av mina favoritsidor i matväg.
Ett av mina senaste "fynd" är
Tastespotting, en sida som öppnar en hel värld full av underbara matbloggar från diverse länder, främst från USA då det är en amerikans sida. Här laddas foton på olika delikata maträtter och bakverk upp. För att ta sig vidare till bloggen bakom bilden behöver man bara klicka på bilden och vips är du inne på en helt ny matblogg. Jag har upptäckt en hel drös nya, spännande bloggar via denna sida. Helt klart nya favoriten!

Söker du ett recept på ska vi säga småkakor, eller varför inte pajer eller cupcakes. Då är Joy of baking den rätta sidan. Här hittar finner du hundratals recept på allt du kan önska!

Sedan har vi den självklara favoriten Martha, en aldrig sinande källa till inspiration!

Better Homes and Gardens är i likhet med Martha´s en sida där du finner allt ifrån recept på läckra tårtor till hur du snyggast inreder sovrummet. Väl värt ett besök!

Det var några av mina favoriter, nu har ni något att kika på och inspireras av under helgen.
Självklart undrar jag nu, vilka är era favoritsidor när det kommer till matlagning och bakning?

bild: www.marthastewart.com

Kommentarer
Postat av: Therese Turesson

Mina favoritbloggar med matlagning är helt klart din och sen halsofreak.blogg.se

Era bloggar är så sjukt söta och man får jättemycket inspiration! :)

Postat av: Lucia

Jag tycker tasteline och vegomums är ganska bra sidor :) En gång gjorde jag och min bror en avokado meny bestående av: avokado soppa, avokado pastasås och till efterätt avokado mouse :)

2009-03-13 @ 18:42:21
URL: http://luciaisraelsson.blogg.se/
Postat av: Love for Food

Åh va vackert!



Titta gärna in på min matblogg http://loveforfood.blogg.se :)

2009-03-13 @ 23:22:20
URL: http://loveforfood.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej! Härlig bild på buketten! Och rostbiff sitter aldrig fel! Provade din hallonpaj igår när vi hade kalas för vår minsta kille. Mycket lyckad! Gick hem hos alla. Och lika god dagen efter. Har även provat köpa Mildas nya flaska med smak av svamp och nåt mer. Gjorde en strimmelgryta med nötkött och lök och tillsatte en flaska Milda. Den grytan blev hur god som helst! Alltid kul att testa lite nytt. Trevlig helg! Nu ska jag åka och jobba med Maggan!

Mvh Susanne i Västerås

2009-03-14 @ 17:48:53
URL: http://www.nattsyrran.blogspot.com
Postat av: evelina

din blogg är jättefin! blir så sugen på att ställa mig i köket och göra något riktigt gott!



Jag undrar vart du har laddat ner alla fina textsnitt :)



kram!

2009-12-04 @ 12:59:38
URL: http://evelinautterdahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback