Matbloggstoppen


Ranch



Ja, jag kan inte säga annat än Gert Fylking, äntligen!

Det är nämligen så, att när vi besökte det där stora landet i väst så föll jag och min oäkta svägerska in i djup romans med en dressing vid namnet Ranch. Oftast när det skulle till att ätas beställde vi in varsin sallad och efter att ha testat ett par olika dressingar fastnade vi helt för denna! Det skall tilläggas att jag inte är någon dressingmänniska då jag verkligen inte tycker om majonäs (faktiskt är det ingen jag sörjer speciellt..).
När semestern började gå mot sitt slut insåg vi snart att romansen kanske skulle få ett snabt slut då vi inte visste om denna lilla flaska med kärlek fanns i Sverige. Efter att ha letat igenom närmaste mataffär hittade vi en sort på plastflaska som vi smugglade med oss hem.

Flaskan är sedan någon månad slut och jag har i ärlighetens namn inte givit det någon större tanke, ni vet hur det är med semesterförälskelser. De går för det mesta snabbt över. Men så idag när vi var och handlade utbrister plötsligt Sebastian:
-Här är ju din dressing!

Och där stod det en flaska med
ranchdressing, precis framför ögonen på mig. Lycka!
Så till midagen provsmakades denna sort, helt klart godkänt!

Är du en dressingmänniska? Isåfall, vilken är din favorit?


(eget collage med bild från Ken's Foods)

Kommentarer
Postat av: Sara

Precis som dej så är jag inte särskilt förtjust i majonnäs, det går an nån gång då och då. Min fabrors dressing innehåller majonnäs och det är nog en av dom få gångerna jag gör ett undantag. Annars älskar jag vinägretter!

Postat av: Cia

Jag håller med! Inte så mycket för dressing... Men italiensk dressing på pulverpåse till vanlig isbergssallad är hur gott som helst till pizza! Annars funkar vitlöksdressing till mycket :)

2008-05-21 @ 23:07:57
URL: http://www.the-mungbeans.blogspot.com
Postat av: Catty

det finns en röd dressing i danmark som heter "french" .. den är vår familjs favorit, men dock äter jag inte dressing längre sen jag började tänka på vikten. men den är supergod!

2008-05-22 @ 08:11:19
URL: http://catty.blogg.se/
Postat av: Marias Kakburk

Jag är inte heller någon dressingmänniska men gillar örtagårdsdressing på pulverpåse, blir lite lättare än en dressing gjord på majonäs eller liknande!



Hoppas att du får en härlig morgondag:)

2008-05-22 @ 22:18:13
URL: http://mariaskakburk.blogg.se/
Postat av: Åsa

Åh, Ranch är såå god! Jag har inte hittat någon att köpa i affären, men jag hoppas att det kommer till oss också snart! Vilken affär var ni inne i?

2008-05-26 @ 08:47:18
URL: http://maripoosa.blogg.se/
Postat av: Moster Cissi

Håller med dig om ranch dressingen - det var den enda som behövdes overthere - jag hade faktiskt glömt bort den då jag inte heller är nån dressingmänniska. Nästa gång jag handlar SKA jag ha en sån flaska!



kram

2008-05-26 @ 13:33:00
Postat av: Åsa

Finns den på Åkrahallen eller? Ser god ut!

Själv gillar jag Ceasarsallad, så den dressingen är nog min favorit! Kram! /Åsa

2008-05-27 @ 17:51:59
URL: http://dahlberg83.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback