Matbloggstoppen


Mitt paket!

image401


Ok paketet var varken rött eller hade vita snören, men visst är det för roligt att beställa saker och sedan få hämta ett paket som bara till en själv, med saker som man blir glad av och vet att man vill ha! Jag kände mig som en liten barnunge när jag satt på golvet i hallen hos mamma och pappa igår och plockade med mina nya grejer. Sen kom mamma och satte sig på golvet och plockade en liten stund hon med.

Eftersom jag inte har haft så fancy grejer här hemma tidigare när jag bakat mina cupcakes så tänkte jag att det är lika bra att börja från grunden. Så vad kan då vara bättre en ett
baspaket? Lite fina pappersformar att ha skapelserna i är väl det minsta man kan ha hemma, eller hur!? Lite gul sprayfärg att färgsätta med kan bli riktigt snyggt har jag sett på lite bilder, sedan något jag inte arbetat med tidigare, sugerpaste men jag är väldigt nyfiken på det så innom kort lär jag nog baka lite igen.

Tack för svaren angående vaniljessensen, jag hade tänkt att köpa "riktig" så det får helt enkelt bli en beställning på sådan snart!

(eget collage med bilder från kakburken.se)


Kommentarer
Postat av: issa

va på en vanlig mataffär i new york och där fanns ju massor av roliga bakgrejor som vi inte har här..har för mej att du skrivit om det förr? tyvärr bakar jag inte så värst mkt själv men fanns mkt kul att titta på! du bakar så himla fina cupcakes! önskar jag hade tiden till det!

Postat av: Josefin

Tack för en inspirerande blogg!
Vad roligt att du börjat baka cupcakes. Jag är också inne i den svängen och tänkte ha fina cupcakes på mitt bröllop istället för tårta. Tänkte på vaniljessensen... Köpte det på Maxi (bland kryddorna) när jag skulle göra pannacotta eftersom vaniljstången var slut, men blev jättebesviken, det smakade inte ALLS lika bra. Ska du ha essensen i cupcakesen? Du får gärna skriva hur du tycker att det är sen...

2008-01-10 @ 11:23:17
URL: http://josefinsliv.blogg.se
Postat av: Josefin

Läste lite noggrannare och ser nu att du hade tänkt köpa "riktig" vaniljessens, den är säkert bättre...

2008-01-10 @ 11:27:42
Postat av: lina

Åh, så roligt med paket man blir glad av! Har aldrig bakat cupcakes, men blir väldigt inspirerad av dina verk! Kan nog inte hålla mig länge till:)

2008-01-10 @ 12:11:40
URL: http://linalikesmat.blogspot.com
Postat av: Sofie

Vilka fina, roliga bakgrejer du har beställt! Kan tänka mig det gör bakningen lite roligare :) Och tack för länktipset till Kakburken. Kramar, Sofie

2008-01-10 @ 13:03:46
URL: http://lufthav.blogg.se
Postat av: my

jag gillar inte color misten. tycker dne smakar konstgjort som tusan. men skulle kunna tänka mig att ha det till utställningsbakverk som inte ska ätas.

2008-04-13 @ 08:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback