Matbloggstoppen


Realisation

image436


Som bekant så drar den stora bokrean igång nu under februari, själv är jag ett stort fan av denna tillställning då jag brukar passa på att shoppa kokböcker till mycket rimliga priser! Lite fuskigt tycker jag det är att man kan förbeställa böcker hos tex Bokia, för är inte själva grejen med realisationer att gå och trängas bland andra köpsugna? Och ska inte alltid först till kvarn gälla?
Om man vill slippa fundera över dessa frågor kan man ju alltid handla via nätet, ingen trängsel, inga sura miner, ingen som tar det sisa exemplaret av just den boken du tänkt köpa och framförallt enkelt att hitta de böcker du funderat på att inhandla. Snabt och enkelt kan du klicka hem vad som önskas.

Själv föredrar jag nog old school när det gäller bokrean och kommer med största sannorllikhet stå nere på Bokia vid de överfulla borden och trängas med alla andra Salabor när rean drar igång. Men på samma gång är det ju lite trevligt. alltid träffar man ju på någon man känner och lite social samvaro kan aldrig vara fel!

Men väljer du att klicka hem dina böcker kan jag varmt rekomendera
Bonniers Kokbok som du fyndar hos Adlibris för ynka 149 kr. Den är stor och tung men helt ovärdelig, min lilla köksbibel. Ofta börjar jag med att söka på internett om jag skall tillaga något jag aldrig gjort förut. Men efter att ha läst tio olika sätt att laga samma rätt så slutar det nästan alltid med att jag slår upp det i denna bok.  Den kan varmt rekomenderas.
Annars blev jag inte jätteimponerad över de andra böckerna i Mat & Dryck kategorin. Boken Smulpajer och Mat för högtider och kalas är nog de två böcker som jag skulle kunna tänka mig att kllicka hem.


Kommentarer
Postat av: Smultron och glass

Åh, jag älskar också bokrean, och precis som du brukar jag fynda kokböcker! Självklart ska man också gå omkring och känna och klämma på böckerna bland alla andra människor. Att förboka är fusk ;-)

Postat av: lina

Smulpajer är jättefin!!!

2008-02-17 @ 20:24:54
URL: http://linalikesmat.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag har fyndat på bokus (bara kokböcker denna gång) och väntar mig en leverans med bl.a. Jamies Italien och E-nummerboken. Spännande!

2008-02-17 @ 21:13:16
URL: http://rubusarcticus.wordpress.com
Postat av: E-S

Åh, jag älskar också Bonniers kokbok! Jag fyndade den på rean för två år sedan och sedan dess har jag svårt att använda någon annan kokbok! Den står sig helt klart bättre än internet många ggr :)

2008-02-28 @ 10:40:28
URL: http://the-mungbeans.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback