Matbloggstoppen


Cupcakes

image449



I veckan bakades det cupcakes här hemma igen, som trotts att det från början såg ut att bli pannkaka av alltihopa blev riktigt bra tillslut. Jag måste ha haft i för lite florsocker i frostingen för den blev allldelens för lös så den gick inte att spritsa på som jag tänkt. Hela eftermidagen hade gått dåligt och brukar jag då ställa mig och baka så försvinner oftast alla onda tankar och humöret stiger. Men som ni kan förstå så blev det här droppen! Så istället för att få ett raseriuttbrott över de stackars små muffinsarna så lade jag ned dem i en påse och tänkte att det här får jag göra en annan dag!
Ja se, dagen efter var humöret betydlligt bättre och en ny pla tog form i huvudet. Jag bredde på frostingen istället och dekorerade med en prästkrageliknande blomma jag gjort i flowerpaste. Ibland är det enkla det bästa. Smaken på den vart helt underbar, för hur kan något med smak av choklad och kaffe smaka illa egentligen.
Arbetskamraterna bjöds på varsin i veckan, bästa betyget är när de sitter och slickar av pappret!!

Mockacupcakes:

2 ägg
2 dl socker
4 dl mjöl
2 tsk bakpulver
2 msk starkt, kallt kaffe
1½ dl mjölk
75 g smör
100 g choklad

Vispa ägg och socker riktigt poröst och fluffigt, blanda mjöl och bakpulver, vänd ned det i äggsmeten. Ha i kaffe, mjölk och smält svalnat smör. Grovhacka chokladen och avsluta med att ha i den.

Grädda på 175 grader tills de fått fin färg.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Din blogg är helmysig!

Postat av: Tu Madre

Vilken underbar blogg! :)
Haha, jo. Men tack vare uppmaningen på min blogg fick jag en fin samling med kommentarer :)

2008-02-29 @ 20:25:47
URL: http://www.TUMADRE.blogg.se
Postat av: Andréa

Åh vad gott det verkar! :)

2008-03-01 @ 11:29:50
URL: http://lopningolivet.blogspot.com
Postat av: Soffie

blir alltid på gott humör när jag tittar in här,mmmm va gott det såg ut!ha en bra lördag!

2008-03-01 @ 14:16:58
URL: http://soffie69.blogg.se
Postat av: Sofia

Oj, vad söta, låter riktigt gott!

2008-03-01 @ 21:14:41
URL: http://dagensmat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback