Matbloggstoppen


Korvstroganoff




Korvstroganoff är perfekt att göra när tiden är knapp och hungern är stor. Denna gång smaksatte jag stroganoffen med en klick senap och det blev jättesmaskigt. Ibland har man varken tid eller lust att stå i köket och laborera med smaker, då är genvägar underbara!
Jag vill passa på att tipsa om den färska vitkålen som nu finns att köpa i butik. Den är riktigt mild och god!

Korvstroganoff 4 pers:

5 st Hot Dog
grillkrydda
½ lök
3 msk tomatpuré
1 dl mjölk
2-3 dl cream frech
1 msk senap
ketchup

Slanta korven, skala och finhacka löken. Stek detta i en het stekpanna. Krydda med grillkrydda.
Blanda tomatpurén med mjölken och slå detta över den stekta korven. Rör i frechen, senap och ketchup. Smaka av med lite salt och peppar.  Servera ris och goda grönsaker till.

Foto:privat



Kommentarer
Postat av: Ann-kristin S

En av mina favorit middag faktiskt nam nam

2008-08-20 @ 09:22:36
Postat av: Malin S

De senaste gångerna jag tillagat korv strognoff har jag haft i pepparrot (på tub). Supergod smak ! Inte för framträdande utan lite mera lurande" i bakgrunden - på ett bra sätt.

Postat av: Katarina o Lexie

Ja, visst ska man ha senap i? det har jag alltid haft och det fyller upp smaken.

2008-09-06 @ 17:39:11
URL: http://www.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback