Matbloggstoppen


Fras



Havrefras, det var något som en av mina bästa kompisar för det mesta hade hemma när vi var barn. Jag mins att om man blev godissugen (och glassen från glassbilen var slut) kunde vi ta en näve fluffiga kuddar att knapra på. Ja, jag vet. Jag är uppvuxen på landet. Hade det varit i stan, skulle vi nog sprungit till närmaste kiosk. Men nu var det så att vi var på landet och då dög havrefras gott åt oss. Det åts nog fras hemma hos oss också till frukost, men de har liksom fallit lite i glömska densenaste åren då jag mest ätit flingor eller müsli.

Men här om veckan gick jag och strosade lite i flingavdelningen på ICA och såg att märket ICA gott liv gjort sina egna havrekuddar. Jag snappade snabt åt mig ett paket och det var riktigt mumsigt att äta till frukost tillsammans med lite youghurt nästa morgon! Men tydligen så duger inte det gamla vanliga sättet att stänga ett flingpaket. Både jag och Sebastian satt länge och väl och klurade på hur det skulle gå till. Tillslut knäckte vi nöten, men efter att ha öppnat och stängt några gånger så gick den ej att sluta helt.
Nej, det var bättre förr!
Fast ett stort plus med förpackningen var att den bara var hälften så stor som vanliga flingpaket, trotts att de båda innehåller 375 g...

Så, ut och köp er ett paket havrefras, youghurt/mjölk och lite god frukt. Frukosten är serverad!

Kommentarer
Postat av: lina

Jag vet!!! Besvärliga att stänga är de, men riktigt goda!!!

Postat av: Anna

Tycker nog att originalfrasen är mycket godare... Icas är så kompakta i puffarna. Men verkligen kalasgott till frukost, och dessutom en av de nyttigare flingvarianterna i hyllorna! Ungarna får knapra det som mellanmål ibland, eller när hungern river i före middagen.

2008-08-22 @ 15:55:10
Postat av: Elin

Håller med om att havre fras är riktigt gott! :) men jag föredrar nog hellre quakers.

2008-10-14 @ 22:24:13
Postat av: Malin

haha så gjorde jag med. Och när jag blir godissugen nu för tiden så knaprar jag hårdbröd eller special k :)

2009-06-12 @ 19:22:57
URL: http://unmanageable.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback