Matbloggstoppen


Baka, baka liten kaka..

image273

Idag har jag varit dommare i en kaktävling. Jajemensan! Det har smakats, bedömts, funderats och till sist tagits beslut om vilken kaka som skulle få det ärofyllda namnet Jugansbokakan.
Det är så att jag kommer från en by utanför Sala som heter Jugansbo. I år firars det jubileum där ute och därför skulle det utses en kaka som sedan skall serveras på jubileumet.
Åtta mycket fina bidrag hade lämnats in och vi skulle bedömma smak, utseende och kreativitet. Receptet skulle vara ens eget och ej tidigare publicerat. Det var inte lätt kan jag säga, men tillslut enades vi om en utomordentligt god kaka.  Receptet lägger jag upp senare när jag får det.

Nu ska vi skynda iväg och äta lite middag hos vännen Björn, sen blir det Sopranos tittande för hela slanten!



Vad har du gjort idag?


(
eget collage med bilder från google)

Kommentarer
Postat av: Agnes

va kul!! :D
Själv har jag paddlat med vänner + familj hela dagen :P

Postat av: Moster Cissi

ÅÅÅÅÅH ag är sååå nyfiken!!! Vem vann???
Disa och jag hade tänkt vara med - men så ville ju Disa se Måns Zelmerlöf på mässan - och efter lite funderande så bestämde hon sig för
- Måns, men när vi kom in så var hans konsert inställd pga sjukdom - typiskt! Så nu får jag väl prova min receptidé nån annan gång.
Ha det bra!!
Kram

2007-09-03 @ 16:25:36
Postat av: marthina

åhh vad häftigt..bor i tärnsjö ja! :)

2007-09-08 @ 13:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback