Matbloggstoppen


Våfflor

image173
Idag var vi sugna på våfflor här hemma så det var bara att ta fram våffeljärnet och göra en omgång. Det är faktiskt riktigt gott. Jag brukar göra lite röror till mig men även vispa lite grädde och ta fram söt sylt. Dels för att det är Sebastians favorit och för att jag brukar avsluta med en våffla full med grädde och sylt. Då försvinner sötsuget garanterat!
Vill du ha nya varianter på våfflor så kan jag rekomender att kolla
här. Dinkelvåfflor, söta våfflor, vagenavåfflor eller varför inte norskavåfflor!? Allt för våffelälskaren!

Dagens våffelröra blev följande:

½ burk cream fraiche
1 msk gräslök
salt & peppar

Klipp gräslöken i småbitar, blanda med fraichen. Salta och peppra.
Mums att ha på våfflan!



(collage: egen bild)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback