Matbloggstoppen


Tipp tapp

image92
Som jag skrev tidigare i ett inlägg så har jag lovat mor min att baka lite paj till henne. Sagt och gjort. Efter att ha inhandlat en ganska så stor mängd ananas och creme fraiche så satte jag igång. Vips var en dubbel sats deg klar och jag skulle börja öppna ananasburkarna. Detta resulterade i ett stort och halvdjupt jack ( typ 3,5 cm långt) i handen som blev sytt med ett gäng stygn. Tur att jag nästan bor granne med vårdcentralen!!
Hur som så hade jag redan hunnit trycka ut pajdegen i formarna när olyckan var framme, så ja la över en handduk så inte katterna skulle vara där medan jag var borta. När jag kommer hem och lyfter på handduken vad får jag se då? Jo små, små avtryck av kissetassar som gått ovanpå handduken! Så sött!

När Linnéa är borta dansar katterna på bordet!

Men trots en inbandagerad hand så lyckades jag med Sebastians hjälp slänga ihop 5 pajer som nu står på avsvalning!

Läkaren sjukskrev mig i en vecka, mycket ekonomiskt att få 80% av lönen på 10 timmar denna vecka...(hade bara två nätter inbokade och får ju inte ta åt mig nå mera nu..)

Men nu ska jag ta och krypa ner i soffhörnet en stund!

Trevlig kväll önskar jag Er alla!

Kommentarer
Postat av: mammsen

Vilka små änglar!! Ser fram emot katt tass dekorerade pajer! Synd att det är smet över så vi inte kan se de söta små tassarna!

kram mamma

2007-03-12 @ 20:00:53
Postat av: Helena

Men oj, det sägs att 70 % av alla olykor som inträffar i hemmen inträffar i köket. Ajaj jag nästan känner hur ont det måste gjort! Tur att allt gick bra trots allt.

Illsöta spår efter missarna :)

Kram

Postat av: Moster Cissi

Stackars dig - hörde om olyckan genom mamsen - lider med dig - hoppas det inte gör alltför ont!

Kram Cissi

2007-03-13 @ 08:15:05
Postat av: Linnéa

Mamma: hehe ja de var såå sött!! Men jag hoppas att pajerna skall smaka!

Helena: Ja dom säger ju det, och det kan då verkligen vara sant! Ja man får tänka att det kunde ha varit värre!

Moster: Ingen fara med mig, jag överlever! Igår kväll var ja tvungen att ta lite tabletter för smärtan, men hittils idag gör de inte så ont!

2007-03-13 @ 08:23:51
Postat av: Anonym

Pajerna fick med beröm godkännt!! Tack snälla gulle du för att du finns!!!!!! Kraaaam

2007-03-13 @ 20:41:30
Postat av: Anna-Lena Pettersson

Hej tjejen!!Burkar är farliga.Men katter är söta.Var det måhända en Möklinta tisse?Fick höra av mamma måste ut och titta nya Da Vinci?Ha det så gott!Kramar Anna-Lena/ps familjen hälsar.

2007-03-15 @ 19:18:09
Postat av: Linnéa

Anna-Lena: Jag antar att det var en Möklintakisse som vart på pajen!! Nyfiken i en strut är hon!
Hälsa till familjen från mig!
Kram

2007-03-20 @ 17:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback