Matbloggstoppen


Pestopasta

image102
Istället för scones och te fick det bli lite riktig mat. Pestopasta. Mycket enkelt att laga, underbar smak!
Är man som vi är riktiga pestoälskare så är det här en rätt att prova!

400 g fullkornspasta
1 burk ( 185 gram) grön pesto
1 burk champinjoner
2 dl lätt cream fraiche
½ pkt fetaost
Salt peppar
olja
Bröd

Koka pastan i rikligt med vatten. Stek svampen i lite olja, salt och peppar. Jag brukar använda citronpeppar när jag steker cahmpinjoner men idag hade jag bara vitlökspeppar hemma och det gick bra det med!
Blanda peston med fraichen i en stor skål. (all pasta skall rymmas)
Skär fetaosten i bitar och blanda i den och den stekta svampen.
När pastan är färdigkokt så skölj den lite i vatten och blanda sedan även i den i pestoröran. Vill man så kan man spola pastan under rinnande vatten så att den blir kall, passar utmärkt en varm sommardag!

Servera ett gott bröd till!

(eget collage med bild från google)



Kommentarer
Postat av: Helena

Åh så gott! Detta måste jag skriva ut och prova, bara goda ingridienser.

Hoppas att du känner dig piggare ikväll!

Postat av: Linnéa

Det är verkligen supergott! Och så enkelt!

Idag mår jag mycket bättre!!

2007-03-19 @ 19:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback