Matbloggstoppen


Ljuslyktor

image114
Förra veckan satt jag och kikade runt lite på Martha Stewarts hemsida, då fick jag syn på dessa ljuslyktor. Väldigt enkla men mycket dekorativa. Var ner på återvinningsvaruhuset och köpte glasburkar för en billig penning och i senare i veckan skall jag köpa tyg att klä in dem i.

Marthas ljuslyktor


glasburkar eller vanliga ljuslyktor i glas
ett fint tyg eller sisalväv
fliselin

Klipp ut en rektangel av tyget eller sisalväven (finns att köpa i blomsteraffären).  Stryk fast fliselin så att tyget får lite stadga. Vira tygbiden runt burken/lyktan och fäst i överlappningen med en bit dubbelhäftande tejp.
Dekorera ev med ett fint band.

Det här pysslet är väl i sig inte speciellt påskigt, men det går ju utmärkt att använda ett påskigt tyg. När helgen sen är över är det bara att byta ut det!


(eget collage med bild från martha stewart)

Kommentarer
Postat av: Helena

Jättesmart idé, hon kan hon Martha! ;)

Postat av: SebbeSula

Ja du Linnéa, det hade jag ingen aning om =)
blir nog finfint det här!!
Du är duktig du! :)

2007-03-27 @ 13:20:22
URL: http://www.sebbesula.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback