Matbloggstoppen


Picknick

image231


Nu är vi verkligen mitt i sommaren och vad passar bättre än en picknick? Alla har vi något smultronställe i närheten som passar för en liten picknink! Anpassa efter plånbok och ork. Eller varför inte göra riktigt goda smörgåsar att ta med på semestern. Leta reda på en ny spännade plats och duka upp goda smörgåsar, god dricka och ordentligt med servetter! Smörgåsarna jag gjorde till våran mini-semester kan göras hur enkla eller hur avancerade du vill att de ska vara. Jag körde på det enkla, då jag helt enkelt inte hade tid eller ork!

4 fyllda baguetter:

4 mellanstora baguetter
½ kg potatissallad (hemgjord eller färdiggjord från ICA)
½ grillad kyckling ( samma här kan du steka egen i ugn eller köpa färdig på ICA)
grönsaker
kryddor
plastfolie

Snitta baguetterna längs med hela. Rensa kycklingen och dela kötter i mindre bitar. Smaka av potatissalladen och tillsätt ev lite kryddor. (salt, peppar, oregano, basilika...)
Lägg ett salladsblad i botten på baguetten, skiva tomat och gurka och lägg i dem. Skeda i potatissallad och fyll på med kyckling. Vira in baguetten i plastfolie. Förvara dem kylda tills de ska ätas!

Kom ihåg att ta med servetter, gärna våtservetter om du inte har tillgång till vatten då det kan bli lite kladdigt med potatissalllad ibland!


(eget collage med bilder från google och amazon)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback