Matbloggstoppen


Korv i ugn

image223


Korv i ugn är en riktig retrorätt som vi underskttar nuförtiden tycker jag. Så enkelt och så gott! Sen går det att ha precis vad man vill till, jag har testat lite olika varianter och varje gång blir det lika gott! Nu sist gjorde jag en blandning av krossade tomater, creme fraiche och örter. Någon gång har jag bara slagit över en burk
Uncle Ben´s färdigsås och skjuss in i ugnen.

falukorv
1 fp krossade tomater
1 burk creme fraiche
färska örter ( basilika, oregano, timjan)
gräslök

Gör så här:

Gör djupa snitt i falukorven och lägg den i en ugnsfast form. Blanda ihop tomaterna med creme fraichen. Mortla örterna och ha i dem. Klipp gräslöken fint. Rör ihop såsen och häll den över korven.
Ställ in i ugnen på ca 200 grader i 30-40 minuter. Servera med ris eller potatis och en härlig sallad.


(eget collage med bild från google)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback