Matbloggstoppen


Flyghavreplockarrullar

I och med att vintern nu verkar ha anlänt till min region av Sverige iallafall kom vi på tal om längdskidåkning i morse vid köksbordet. ( Morse och morse, blev väckt mitt i en dröm 11.30 så frukosten serverades inte förens ca 12.30..) Hur som så ploppade det  upp barndomsminnen när snöplogen röjde av parkeringen på innergården. Den kära sambon och jag delgav då varandra diverse små barndomsminnen en stund och vi kom tillslut överens om att det skulle vara mysigt med lite längdskidåkning.

Eftersom mina tankar ofta är i matens värld så började jag genast att tänka på vad gott man kan ha med sig att ät när man är ute sådär.

Vipps så dök Gunillas "Flyghavreplockarrullar" upp i min hjärna. Helt fel årstid att tänka på dom.. Flyghavre plocker man ju på sommaren. Men jag tror att dessa kan passa lika fint till en vinterutflykt!

Har tyvärr ingen bild på dessa underbara skapelser. Låt fantasin flöda!!

Flyghavreplockarrullar

1-2 tunnbröd (beror på hur hungrig man är!!)
Potatissallad
Rostbiff eller skinka
Tomater
Purjolök
Rostad lök
Folie

Bred ut lagom mängd potatissallad på brödet. Lägg på skivor av rostbiff eller skinka. Skiva över tomat och purjo.  Avsluta med lite rostad lök.
Vik i hop allt så du får en bägare. Slå folie om!

Riktigt gott!!


Kommentarer
Postat av: mammsen

Kan bara varmt rekomendera dessa - var aldrig med och plockade flyghavre man smakat detta fick jag ändå!!

2007-01-22 @ 19:19:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback