Matbloggstoppen


Mera pesto

På tal om pesto så kom jag att tänka på en pastarätt vi åt i Stockholm förra sommaren som var supergod!! Mins ej vad restaurangen hette eller vilken gata den låg på, men maten var god!
Som vanligt tycker jag det är kul att försöka återskapa recepten väl hemma. Tror att pastan blev ungefär så här:

pasta
turkisk yoghurt
pesto
pinjenötter
bladspenat
färsk basilika
parmesan
salt & peppar

Koka upp rikligt med vatten och ha i valfri pasta. Blanda yoghurt, pesto och kryddor. (Om man vill går det bra att koka upp denna sås så den blir varm men jag föredrar den kall!)
Slå av vattnet från den färdigkokta pastan och rör ner pestoröran. Blanda i lite färsk basilika, bladspenat och pinjenötter. Riv lite god parmesan över. Ha gärna ett gott mjuktbröd till så du kan få upp de sista av den goda såsen i tallriken.
Perfekt mat en varm sommar eftermidag!


173971-37

Kommentarer
Postat av: Elin

Var det inte på Café la rose? Där åt jag en mycket god pasta med pesto när jag var i Stockholm på semester med min familj. Det var så jag lärde mig äta pesto och det är ju verkligen supergott!

2009-07-08 @ 10:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback