Matbloggstoppen


Paj

image258

Vi har en mycket trevlig inredningsbutik här i Sala, hon som har den är alltid duktig på att göra fin i skyltfönstret. För två veckor sen när vi gick förbi såg jag att hon skylltade med så otroligt fina pajformer. En sån måste jag ha var min första tanke!
Nu råkar det vara så att jag redan har tre pajformer, men de är av modell mindre. Så därför tyckte jag att det var helt ok att köpa mig en stoooor! Hur som helst så kom jag mig inte riktigt för att gå ner på stan och köpa den där formen, men förra veckan fick jag ändan ur. När jag kommer in i butiken står det en tjej och packar upp massa nya formar. Efter lite velande om vilken färg jag ska ha går jag med lyckliga steg mot kassan.
- Nu hade du tur, vi fick hem de där formarna för femton minuter sedan. Den första omgången sålde slut på bara nån dag!

Sicken tur att jag inte gick ned tidigare för att köpa mig en då, För attans vad sur man blir när något man tänkt köpa är slut!

Tydligen så har
Leila använt sig av dessa formar när hon bakar, tyvärr har jag själv inte sett det då vi inte är begåvade med TV4+.

På bilden ovan ser ni min pajform fylld med smaskig tacopaj. För lite mer bilder kan du kolla här!


(eget collage med privat bild)

Kommentarer
Postat av: Annie

Hej! Vilken trevlig blogg! :-) Har dock en fråga. Hur gör du för att få "ramar" runt bilderna? Det är ju nästan alltid olika och det ser så snyggt ut tycker jag... :-)

2007-08-19 @ 23:05:08
Postat av: Moster Cissi

En snygg pajform gör definitift att det blir roligare att äta paj. Disa ocj jag gjorde en äppelpaj efter receptet du fick när du köpte pajformen - den rekommenderas - den blev jättegod!
Degen smakade ungefär som såndär "klumpmüsli" du vet, mmm
Ha det gott!!

2007-08-20 @ 15:52:52
Postat av: Linnéa

Annie: Tackar så mycket! "ramarna" runt korten gör jag i ett program som heter photoshop. Kolla in på dessa sidor för mer info!
webdesignskolan.com/photoshopskolan
photoshoptips.devello.se
psworkshop.net
Cissi: Jag hörde mamma sa att pajen smakade mums! FÅr göra ett prov jag med!

Postat av: Linda

Ser att du har små recept på ditt kakel. Hur har du gjort detta?

2009-02-06 @ 19:00:54
URL: http://lindsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback