Matbloggstoppen


Tävla med Linnéas Skafferi!

 

 

Kan ni tänka er, i dagarna har Linnéas Skafferi funnits i tre hela år! Mycket har hänt sedan jag startade denna blogg, från att det varit en hobby som legat mig så varmt om hjärtat till att det nu, tre år senare är ett företag och mitt arbete. Ingen är mer tacksam än jag för att jag fått den här möjligheten, att verkligen arbeta med det jag älskar.

Men jag vore ju inte där jag är idag om det inte vore för er, kära läsare! Därför har ni under denna helg möjlighet att vinna en tavla som gör sig perfekt i köket. Jag skall själv rama in en och sätta upp i mitt så snart jag får tid!

"Eat often, cook mutch & live well!", står det på tavlan och det är väl ett bra budskap att ha i köket!?

För att vara med och tävla vill jag att du lämnar en kommentar här hos mig, skriv ett par trevliga rader om dig själv, skriv med namn, e-post och/eller din bloggadress. Tävlingen kommer att pågå från idag fredag till söndag kl 20.00.

Jag känner mig lite extra givmild idag, så har ni tur lottar jag kanske ut lite tröstpriser till några av er!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag är en 35-årig två barns mamma som älskar att baka och jag vill Tacka för en fin och inspirerande blogg. MVH Åsa

2010-01-22 @ 09:31:21
Postat av: mamman

Grattis på 3-års dagen mitt hjärta!

kram från mamma

Postat av: Vanja

Jag är en glad tjej på 22år som pluggar till förskollärare. Jag har valt rätt yrke i mitt liv då det inte finns nå roligare än att jobba med barn.

På fritiden tycker jag om att simma och gympa på Friskis. När jag vill baka nå gott går jag in på din sida och får tips!

Glada hälsningar från Vanja

2010-01-22 @ 09:35:27
URL: http://vanjaemilia.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej!

Jag är en blivande 2 barnsmamma som bor i södra småland.

Har läst din blogg i ca 1år och jag har fått så många härliga recept och tips härifrån.

Du kan verkligen vara stolt över dig själv!

2010-01-22 @ 09:40:03
URL: http://enrallybrudsbekannelser.webblogg.se/
Postat av: Sara

Jag är en matälskande 2barnsmamma på 27 år som nyss startat en mat/receptblogg. Jag skriver även vardagsblogg på fokuserad.net. Titta gärna in.

Jag vill vara med och tävla. Tycker om dina recept. Det är bra inspiration i vardagen och jag är imponerad över hur långt du kommit med din "hobby"!

2010-01-22 @ 09:44:17
URL: http://foodforu.wordpress.com
Postat av: Martina

Hej, Martina här, jag har också en matblogg och jag vill gärna vara med och vinna tavlan! Grattis förresten till dom tre åren med din blogg!

2010-01-22 @ 09:59:45
URL: http://www.matochodla.blogspot.com
Postat av: Helena Ljunggren

Grattis på 3-årsdagen och åt framgången, superkul!



Är det inte lite felstavat eller är det jag som är helt av banan? Mutch? :)

2010-01-22 @ 10:08:05
URL: http://www.helenaljunggren.com
Postat av: Johanna

Hejsan! Grattis till 3 framgångsrika år!

Jag heter Johanna och tycke om att vara i köket, baka och laga mat så jag uppskattar all inspiration jag fått från din mysiga blogg som jag läst i lite mer än ett år.

MVH Johanna

2010-01-22 @ 10:18:06
URL: http://johannakarlsson.blogg.se/
Postat av: Anna

Kul att det redan har passerat 3 år! Jag har nog inte vart med riktigt från start men länge tillbaka åtminstone. :)



Jag är 24 år och arbetslös för tillfället. Jag spenderar många timmar i veckan med att vara i köket, både med att laga mat och baka. Jag ska utbilda mig till konditor i framtiden och en dröm är att öppna eget café.



Det var lite om mig, hade vart jättekul att vinna. :)

2010-01-22 @ 10:28:18
URL: http://vinterhimmel.blogg.se/
Postat av: caroline k

Jag är en 21 årig glad och positiv tjej som älskar vardagsmat. Finner så mycket inspiration i din matblogg och jag kan lova att du hjälpt till många gånger när inspirationen trytit haha. Tack för 3 år! Ser fram emot oändligt många mer!!

2010-01-22 @ 10:30:54
Postat av: Cathrin

Hej Linnea! Jag har läst din blogg i ett par år nu måste det vara, hittar allt nåt recept som måste testas. Jag och min sambo lagar massor med mat, och tycker båda att det är riktigt roligt. Nu har det visat sig att han har en massa matintoleranser, så nu är det ännu mer "spännande" att se om man kan fixa till det så bra som möjligt trots att man måste utesluta många födoämnen. Jag vill gärna vinna tavlan, men jag måste bara skriva att "mutch" är felstavat.. Det stavas much. Sorry! Tack för en bra blogg iaf. :) Kramar

2010-01-22 @ 10:31:48
Postat av: Karin/Rosa maränger

Grattis till tre år och att det har gått så bra!!!

2010-01-22 @ 10:36:46
URL: http://rosamaranger.blogg.se/
Postat av: Annica

Hejsan! :D När jag såg tavlan så tänkte jag direkt på min pojkväns mamma. Hon gör dundergod mat och den där skulle passa hos henne perfekt och hon skulle nog bli glad om jag gav den till henne för att visa att hon gör verkligen den godaste maten! :D Sen har hon haft det lite kämpigt med 3 barn och sen med kärleken så lite gnutta hopp och omtänksam från mitt håll så skulle hon nog mig väldigt glad.

2010-01-22 @ 10:37:02
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Åhåhåhå, grattis till de tre åren. Din blogg är kanon och jag hoppas den har flera år kvar, för jag blir alltid så glad då jag upptäcker att du skrivit ett inlägg.



Mitt namn är alltså Sofie, är ynka sjutton år och har väl hela livet framför mig. Men i nuläget är det en liten svacka som är aktuell. En ätstörning. Den har plågat mig i snart ett år, men jag känner redan att jag är på bättringsvägen - men det är en bit kvar. Intresset för mat blev för stort och jag spenderade för mycket tid med att läsa olika artiklar ang kost. Tydligen missade jag alla de rader om riskerna att äta för lite.. Men matintresset är kvar och jag satsar på en nu (på riktigt) hälsosam livsstil med lagomt av både kost och träning.

Puss på dig!

2010-01-22 @ 10:45:08
Postat av: Annelie

Hej och Grattis till 3 år! Jag är en 27-åring som 5 år tillbaka har jobbat som sjuksköterska. Min hemliga dröm är att få öppna något eget som har med mat och bak att göra =)

2010-01-22 @ 10:46:02
Postat av: Em

Tusen grattis till 3-årsdagen. Väldigt imponerande att du lyckats hålla intresset för bloggen vid liv så länge. Hur som helst, jag är en 24-årig student som alltid hatat att laga mat. En dag satte jag mig och bläddrade lite på matbloggar (utan att veta varför) och plötsligt hamnade jag på din sida där den mat du lagat såg aptitlig, god och fräsch ut. Så, jag har börjat lära mig grunderna, som att reda en sås, göra en stuvning och att koka ägg. Ja, kort och gott. Jag har insett att mat kan vara annat än bara tråkigt jobb. Så, tack så mycket.

/Em

2010-01-22 @ 10:49:35
URL: http://bloggalajnen.blogspot.com
Postat av: Madde B

Grattis! på 3 - årsdagen.

Jag har förmånen att vara hemmafru och med två gossar som snart går in i tonåren och då går det åt MYCKET mat. Då är det bra med lite inspirations källor som tex Linnéas skafferi.

Jag har ju förmånen att spendera så mycket tid jag vill i köket och familjen är nöjd med all mat, bröd och kakor som görs där.

Så tack Linnéa för en underbar blogg som jag har följt sen julen -07.

2010-01-22 @ 11:00:00
Postat av: Diana

Hejsan och grattis på tre årsdagen!

Jag är en tjej på 28 år som är lite av en matnörd. Jag samlar på rätter som jag ska äta innan jag dör och försöker att effektivt att beta av denna lista (kan ju säga att en del saker har flyttat sig till listan "äter jag detta så dör jag"). Mitt och mannens stora intressen är att laga flådiga middagar som ger den där härliga guldkanten på vardagen och helgen. Är gärna med och tävlar om en tavla skulle passa perfekt i vår lägenhet som vi får tillgång till i juni!

Kram

2010-01-22 @ 11:05:54
URL: http://decdia.blogg.se/
Postat av: malin jansson

Tre år! Grattis! =) Vilken härlig stund du måste njuta av, att få arbeta med det du älskar mest och tycker är grymt roligt =) Kan inte undgå att säga att jag är lite avundssjuk =) Själv är jag en tjej från Linköping, fyllde 22 år igår, vilket firades lite efter att alla slutat jobbet på kvällen. Jag bor fortfarande hemma då jag inte har något arbete. Det är över ett år sedan mitt jobb (en leksaksaffär) gick i konkurs och det gör mig så frustrerad att jag inte har något riktigt "vettigt" att göra om dagarna. Går dock upp tidigt och gör nya saker varje dag. Älskar allt som har med mat och matlagning och göra, vilket gör att det är jag som står för matlagningen här hemma (galet kul =) och det vore så härligt om jag hittade något som passar mig i framtiden inom det området.

För att få något att spendera min tid med satte jag innan jul upp en lapp i vårat trapphus. "Hellre hembakt än bortbakt" - vilket kort och gott betyder att jag, efter beställningar, bakar till grannarna.

De blir nöjda och glada över rykande färskt fikabröd, och jag får göra det jag älskar mest; pyssla runt i köket. Kan det bli bättre? Aah, jag tror det; tänk att få göra det på heltid. Men kanske i framtiden...?

Sist ett stort tack för den inspiration du gett mig av enkla, men ack så ruskit goda, luncher, middagar och bakverk.

Varma och imponernade hälsningar

Malin

2010-01-22 @ 11:06:55
Postat av: Cissy

Hejhej! Jag har följt din blogg i 1,5-2 år någonting och gillar den skarpt :) Jag heter Cecilia, är snart 25 år gammal och tycker själv att det är jätteroligt att baka och laga mat. Jag har fått en hel del inspiration från din blogg, och mer blir det säkert. Min egen blogg är jag dock dålig på att uppdatera, använder den mest som "receptbok" för mig själv när jag blir sugen på något jag lagat tidigare. Keep up the good work och grattis på 3-årsdagen! Kram Cissy

2010-01-22 @ 11:15:09
URL: http://receptakuten.blogg.se/
Postat av: Tess

Tack för många inspirerande recept detta år!

Jag är en 24-årig mamma som lyckats föra vidare mitt matintresse till mina två små barn. De äter precis allting som serveras och de älskar att hjälpa till i köket. Så denna tavla skulle verkligen passa sig bra i vårt hem =)

2010-01-22 @ 11:30:04
Postat av: amanda

jag heter amanda och jag är just nu så himla glad för jag har bestämt mig för vad jag vill göra i höst. jag läser ust nu till lärare men har gått runt med en stor klump i bröstet och kännt att det är något som inte riktigt stämmer. ingenting har riktigt varit roligt utan att jag vetat vad och ibland har jag haft nästintill ångest. så jag försökte börja tänka "outside the box", liksom hur jag skulle kunna göra nån liten ändrning i livet så att jag blev nöjd igen? och efter många tankar och funderingar kom jag fram till att jag nog inte läser till rätt sak. och det var så skönt att känna att klumpen förminskades och nästintill försvann (inte riktigt än för jag vet ju trots allt inte om jag kommer in). jag ska iallafall om jag har tur börja läsa turism i höst! det känns som ett läskigt kliv att bryta upp efter tre års studier (och studieskuld!! gulp..) och bara börja om på nytt så jag har inte vågat säga det till nån än, men inombord så jublar jag. du är den första jag avslöjar det till :) vet inte riktigt varför jag skriver det här men det bara rann ur mig :) puss puss och grattis till tre år!!

2010-01-22 @ 12:03:43
URL: http://amandahildur.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej och Grattis till 3år! :D

Mitt namn är Lina och jag är en snart 19-årig tjej som går sista terminen på samhällsprogrammet. Jag har det senaste året gått från att vara totalt ointresserad utav allt som har med matlagning och bakning att göra från att älska det! Idag finns det inget som är roligare än att baka ett spännande och ljuvligt bröd och att testa nya maträtter, med eller utan recept. Dessutom har jag börjat samla på mig kokböcker av alla möjliga sorter, så mitt projekt i sommar blir att plöja mig igenom så många som möjligt - även dina "Hela Sverige bakar" finns med där :)

Matglada hälsningar, Lina Andersson

2010-01-22 @ 12:13:50
URL: http://loliinona.blogg.se/
Postat av: Karin.. =)

Grattis Linnea!! Du gör ett kanonjobb!! =) Även om vi inet känner varandra sådär jättenära, så blir jag alldeles stolt varje gång jag får köpa en ny bakbok från dig! De står så fint i mitt kök! På torsdag fyller Stella två år och tre sorters kakor ska bakas ur DINA fina bakböcker! =)

Lycka till i fortsättningen! Stora helgkramar//Karin.. =)

2010-01-22 @ 12:34:55
URL: http://kramkolan.blogg.se/
Postat av: Jennie

Du är superbra Linnea(:.

Jag har precis startat min egna bakblogg, och det är superkul att kunna baka en ny kaka varje dag så jag förstår hur du känner dig(:. Mina planer är att starta ett café i framtiden med idylliska drag av lantlig känsla och massvis med färger, jag har tom med börjat spara kakfat och liknande till mitt lilla café:). Och tavlan du tänkt lotta ut hade passat så bra i mitt lilla café(:.

Ha en superbra helg Linnea och lycka till med allt(:/Jennie

2010-01-22 @ 12:49:35
URL: http://jsjolin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Jag är en (MAT)glad tjej på 21 år som pluggar till tandhygienist. Matlagning och bakning är en stoor del av mitt liv, jag tänker på mat och recept minst 12h/dygn tror jag, haha. Men det är ju så underbart! Just nu jobbar jag med att bemästra konsten att baka underbart bröd. Jag har annars en passion för att laga sådant man tar för givet att köpa på affären hemma. Jag älskar att visa att det inte är så krångligt som folk tror, och att det kan bli så mycket godare än det köpta!

Din blogg hittade jag för ett par månader sen och tittar nu in varje dag. Tycker att det är en sån härlig atmosfär här inne, du verkar så glad!

Tavlan skulle passa helt utmärkt in i vårt kök nu när vi ska tapetsera om. Får hålla tummarna för att den hamnar på min vägg!

Fortsätt som du gör! Kram!

2010-01-22 @ 13:24:24
Postat av: Monika

Ops, glömde kontaktuppgifter! Inlägget ovan (kl 13:24:24) är från mig! :]

2010-01-22 @ 13:25:30
Postat av: Babbi - Bloggdesigner [Ny design ute nu!]

Hej Linnea! Jag är jättegärna med och tävlar. Några rader om mig då, en norrländska som brinner för design och foto, och som gärna klär sig i skrikande rosa, platå, fluff och svarta kläder :) Och du, dessutom har jag hittat mkt inspiration till matlagning här hos dig :)

2010-01-22 @ 13:28:18
URL: http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: Ensamma mamman

Stort grattis till bloggens 3-årsdag!! Jag är en ensamstående mamma på 25 år. Bor med min underbara son på 3,5 år. Jag älskar att baka och laga mat. Testar gärna nya saker. Balar med min son när han är på de humöret. Är ständigt på jakt efter snabba och nyttiga vardags recept. tack för en underbar blogg! Kram

2010-01-22 @ 13:48:52
URL: http://Mittlilla-kaos.blogspot.com
Postat av: Louise

Grattis till dina 3 år! Du har verkligen jobbat på bra!

Jag har nyligen startat min blogg Loulas Kök. Med så mycket inspiration från din och andras matbloggar vill jag verkligen göra en rivstart för att komma igång. Har inspirerats mycket av dina collage och ljusa färger du använder i dina inlägg.

Jag har alltid gillat att baka och laga mat. Det som driver mig är att hitta pålitliga supergoda recept med nya smaker och utformningar. Är en perfektionist och en ofta strukturerad människa kan mina jobbarkompisar intyga. Detta avspeglar sig i köket, jag nöjer mig inte i första taget. Detta kan vara både bra och dåligt...i bland är det bäst att sticka till Friskis, och glömma senaste fadäsen, än att försöka klura ut vad som gick fel:) Är lyckligt lottad som har tre barn och man som mer än gärna äter det jag lagar och bakar!

Lycka till i framtiden!

2010-01-22 @ 13:56:00
URL: http://loulaskok.se
Postat av: Annika

Åå, stort grattis!! Och vilka framgångar du har gjort! Blev så förvånad när jag insåg att du är så ung. Du är ju så duktig!



För övrigt är jag 27 år, snart 28, som också har en matblogg, dock inte så profsig som din... Men jag gillar verkligen att laga mat och att baka! När jag inte gör det tar jag hand om min man (eller, han klarar sig rätt bra själv, men i alla fall...) och jobbar som medicinsk sekreterare. Hade rackarns gärna vunnit den där tavlan! Ordspråket stämmer väl överens med mig!

Ha en skön helg!

2010-01-22 @ 13:56:43
URL: http://www.bakatochlagat.wordpress.com
Postat av: Christina från Bürgers

Den rösten känner jag igen! Tänkte jag när jag skruvade upp radion, för att överrösta köksfläkten. Grattis till dina första (långt ifrån sista) 3 år! Inte bara dina böcker är bra, radiomatlagningen funkar hur bra som helst. Evelina gjorde dina tryfflar i julas. Succé! LCHF-vänliga dessutom. Tack!

Ät å må gott!

Hälsningar Christina

2010-01-22 @ 14:05:30
Postat av: Nora

Hej!

Jag är en sprallig 19årig tjej som har diabets typ 1 och ÄLSKAR att exprimentera i köket. Har varit ett stort intresse ända sedan jag var liten med växt sen jag fick diabets (3 år seda). Som diabetiker är det så vikitgt att äta hälsosamt och tavlan skulle ge mig motivation och inspiration att fortsätta äta bra och nyttigt!

Ha en trevlig helg!

2010-01-22 @ 16:17:40
URL: http://noragyll.blogg.se/
Postat av: Matilda

Hej.

Först och främst, ett jäättegrattis till 3år-sdagen (: Jag är en 21 årig glad Linköpingsbo som fullkomligt älskar att stå i köket. Baka och laga mat, exprimentera med recept och äta äta äta gott !!

Du står för mycket inspiration och härliga idéer, underbara bilder så man kan inte bli annat än sugen på att testa alla dina recept !!

Grattis igen och hoppas du har en superhärlig helg (:

2010-01-22 @ 17:40:45
URL: http://twinturbotl.blogg.se/
Postat av: Petra

Vad kul att det hänt så mycket under dessa tre år för dig. Älskar att främst baka, men det lever man inte på så även mat är intressant att läsa om hos dig. =)

2010-01-22 @ 17:57:14
Postat av: Linda

Hej o stort grattis till din 3års dag!

Gillar laga mat lika mkt mat som du och älskar att bjuda min vänner på bruncher, luncher och middagar och försöker göra det så ofta jag kan. Matlagning och bakning är en typ terapi för mig. Finns inget som lugnar ner mig som att stå i köket. Så när jag tittade på filmen Julie&Julia kände jag exakt som Julie när hon ställde sig i sitt kök efter en hektisk dag på jobbet.

Roligt att det går bra för dig! Hoppas det bara fortsätter att blir bättre!

Kram

2010-01-22 @ 18:18:44
URL: http://lindang.blogg.se/
Postat av: Malin

Grattis till 3års dagen och fortsatt lycka till i framtiden! Jag älskar att laga mat och baka och har haft din blogg till stor hjälp under dessa tre åren. Du ger mig ständigt nya idéer och inspiration ;)Trevlig helg! Kram

2010-01-22 @ 18:54:33
Postat av: Monica

Hej! Jag är en tjej som har följt din blogg ett tag. Letar ständigt efter nya recept och utmaningen är sedan att baka eller laga detta glutenfritt. Blir extra glad när man hittar recept som inte innehåller mjöl alls. Grattis till 3 års dagen och fortsätta att vara min insperatör. Trevlig helg Monica

2010-01-22 @ 19:02:05
Postat av: Sandra

Grattis, tre år det är inte dåligt =) Hoppas du håller på MINST lika länge, för din blogg har verkligen gett mig en massa inspiration.

Själv är jag också bloggare, men med fokus på gluten. Jag har alltid varit väldigt intreserad mat och bak. Men sedan jag fick diagnosen celiaki (glutenintolerant) har intresset ökat för mat och



Hoppas du får en riktigt trevlig helg,

Kram

2010-01-22 @ 19:06:17
URL: http://www.glutenfriatorget.se/blog/85
Postat av: Alexandra Lindgren

Jag är en (snart) 22-årig tjej som älskar att pyssla, baka och laga mat. Jag följer din blogg via bloglovin och blir jätteinspirerad av dina härliga recept och otroligt fina bilder.

Varje vecka är det lika spännande när man kommer hem med en av dina kokböcker och börkjar bläddra. Jag önskar att jag var ledig oftare så jag kunde laga bättre och roligare mat.



Tack för all inspiration du ger mig!

(och tavlan skulle bli jätteläcker i mitt kök :P)

Kram

2010-01-22 @ 19:36:02
URL: http://www.alexandra-lindgren.blogspot.com
Postat av: Dessi

Åh så roligt, 3 år! Jag har nog bara följt din blogg i ett år, men jag gillar den massor! Design, stil och all matlagning så klart! Massor av inspiration får jag!



Kramar!

2010-01-22 @ 20:42:22
URL: http://www.desireeochvarlden.blogspot.com
Postat av: Sunie

Grattis till 3 år. Det är verkligen en underbar blogg du har. Camilla heter jag, går under namnet Sunie i internetvärlden. :D Gillar att laga mat och baka och har en egen hemsida som jag har tillägnat mina två intressen mat/bakning och min samling av My little pony :D

Pluggar på universitet just nu för att bli lärare och jobbar samtidigt vid sidan om som personlig assistent.

Gillar din blogg och dina böcker väldigt mycket och hoppas på att det blir minst 3 år till med Linneas skafferi

2010-01-22 @ 21:52:31
URL: http://sunie.zoomin.se/blogg.html
Postat av: Melissa Gaete

GRATTIS,till 3-års dagen!!!

Jag är en tvåbarns mamma,som läser ditt blogg,titt som tä,för jag har väldiga kräsna barn,men de mat som jag har gjort från ditt blogg,har alltid gått hem.Du är min inspirationkälla:))

Kanon blogg.Fortsätt som du gör,det blir bara bättre och bättre.

Kram.

2010-01-22 @ 21:54:43
Postat av: Yvonne

Grattis på 3-årsdagen och till att du får jobba med det du mest vill. Läser alltid din blogg för att få inspiration i mitt bak/matlagningsliv. Själv är jag lyckligt lottad och arbetar som lärare...som är mitt drömyrke men..när man lagat en god middag och sedan njuter av den i trevligt sällskap - då är man också lyckligt lottad:-)

2010-01-22 @ 21:58:15
URL: http://yvvesblogg.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Heej!

Grattis på 3-årsdagen måste jag ju säga! Jag har bara följt dej ett kort tag, men är såå glad att jag hittat hit! :)



Kram.

2010-01-22 @ 22:30:09
Postat av: Helen Westerling

Nu kom ju inte mitt namn och det med i mitt inlägg... Jag som skrev det här ovanför;

Grattis på treårsdagen, din blogg är såå fin, jag kommer definitivt fortsätta läsa!



Kram.

2010-01-22 @ 22:33:27
Postat av: linda

är en nittonårig tjej som äääälskar att laga mat och baka :-) din blogg är så mysig och ger mig mycket inspiration! grattis på treårsdagen, keep up the good work!

2010-01-22 @ 23:20:42
Postat av: Sanna

Älskar verkligen din blogg, den ger så mkt inspiration! Grattis till 3 år! Och fortsätt såhär! :)

2010-01-23 @ 08:48:28
URL: http://metrobloggen.se/vagenmottoppform
Postat av: monika g

Hej hej!



Jag är en matglad ung mamma på 30 år (barnen är 9 år och 13 år). Har alltid haft problem med att inte gå upp i vikt men under de senaste två åren har det fastnat 10 välkomna kilo. Jag har ätit mycket gott må du tro! Idag väntar kinamatsrester till lunch, mums! Älskar dina böcker man kan köpa via aftonbladet. Grattis!



vh

Mamma Monika

2010-01-23 @ 09:46:35
Postat av: Sofie

Hej,

och grattis till 3-årsdagen!



Jag är en 32-årig radhusmamma (till en 1-åring och en liten i magen) som tycker om att leva ett aktivt liv laga god mat och baka. Din sida har med sina härliga recept och bilder varit varit en stor inspirationskälla för mig det senaste året.

2010-01-23 @ 10:05:09
URL: http://sofst.blogspot.com/
Postat av: Karolina

Grattis på 3-årsdagen och tack för en inspirerande blogg! Jag är en 28-årig konditor med lantslivsdrömmar som njuter av livets alla vackra ting! :)

2010-01-23 @ 10:53:19
Postat av: Lena

hej och grattis på 3årsdagen.

Jag är en 23 årig 2-barnsmamma som bakar massa mumsigt i från ditt recpet både hemma och även till minsta sonens dop. Väligt mysiga och fina böker och fin inseration vad man skall baka och bjuda små busungarna på här hemma.

2010-01-23 @ 11:42:06
Postat av: Helene.L

STORT GRATTIS på 3-årsdagen!! Fortsätt så här!! :)

Kramar Helene, Monsoon och Ina

2010-01-23 @ 15:47:47
Postat av: Linda

Grattis på 3-årsdagen!!! Jag heter Linda och är mamma till två busfrön :)

Jag gillar att baka och pyssla runt i vårat kök.

Din blogg är en jätte stor inspiration med massor av mumsiga recept!

Kram Linda

2010-01-23 @ 16:20:36
URL: http://lindawistrom.bolgspot.com
Postat av: Linda

Grattis på 3-årsdagen!!! Jag heter Linda och är mamma till två busfrön :)

Jag gillar att baka och pyssla runt i vårat kök.

Din blogg är en jätte stor inspiration med massor av mumsiga recept!

Kram Linda

Ps. Såg att min URL adress var helt galet felstavat.... Där av ett till inlägg :)

2010-01-23 @ 16:22:37
URL: http://lindawistrom.blogspot.com
Postat av: Amanda

Grattis måste jag bara säga och tacka för all den inspiration som du gett mig genom åren, och säkert många med mig. Jag älskar precis som du att vara i köket, baka och hålla på. Läsa högar med receptböcker och kolla runt på olika bloggar och leta bland mormors recept. Bor i de norrländska skogarna gör jag, och trivs riktigt bra, tro det eller ej. Det var väl mig i stora drag!

2010-01-23 @ 17:45:26
URL: http://littlemissbaking.blogg.se/
Postat av: Emma

"Eat often" är något som verkligen stämmer på mig eftersom jag blir en riktig häxa annars.

"Cook much" kanske inte stämmer överens lika bra i verkligheten som i mitt huvud, men jag är en receptsamlare av högsta rang och faller bara lusten på finns oändliga möjligheter att hitta något gott i mina gömmor

"Live well" har jag faktiskt börjat med i form av regelbundna besök på gym. Eftersom jag är en gottegris och vägrar dra in på god mat får man ju försöka behålla konditionen på andra sätt!

2010-01-23 @ 18:15:44
URL: http://kortastunder.blogspot.com
Postat av: stina

Hejsan!



Heter Stina.. bor i Holmsjö utanför Karlskrona med två egna pojkar (som dock bor i kalmar på veckorna, för att dom går i skolan där, vi bodde där innan) och två bonus barn. Två hästar en hund och massa höns som ger goda fina ägg till mina bakverk ;)

Älskar att baka och har alltid gjort.

Startade en bakblogg i september -09 eftersom jag precis har börjat göra tårtor i sugerpaste och ska väl försöka mig på lite modellering också. Tänkte mest att bloggen också skulle vara för mig att kunna gå tillbaka och se mina framsteg osv.

Sen är jag så enormt glad i bloggar som har utskrivna recept och inte bara bilderna på sina kakor och bakverk, så det försöker jag själv göra varje gång i den mån att jag hinner, annars kommer recepten lite senare :)



Men du.. 3år som bloggare, företag osv inte dåligt alls. Det har verkligen gått bra för dig :) vad härligt.. önskar dig även ett stort lycka till i framtiden också ;)



Själv vill jag glida vidare med min hobby, har börjat ta emot beställningar osv.



Jag har din underbara blogg som min favorit, dock får jag inte dina uppdateringar, något tips om hur jag skriver in adressen då?

Men man kan juh inte glömma bort att kika in hos dig, alltid lika roligt när du uppdaterat bloggen :)



Kul med tävling, jag hoppas på en vinst ;)

Men framför allt vill jag bara vinka lite till dig och hoppas på att du orkar fortsätta att blogga vidare så att vi har massor att läsa :)



Ha en trevlig helg!



Kram Stina

2010-01-23 @ 19:31:10
URL: http://tulipansbakverk.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Stort Grattis på 3 -årsdagen.

Älskar din blogg och dina recept.

Har även börjat samla på dina receptböcker, som är så otroligt fina :)

2010-01-23 @ 22:19:37
Postat av: Frida

Älskar din Blogg, jag gjorde pajen med Hallon & Vitchoklad på jobbet i dag och ALLA Älskade den så nu trycktes ditt recept ut & din blogg pratades det varmt om, Keep Up The Good work och fortsätt inspirera kreatera & få oss äta mera

2010-01-23 @ 22:52:19
URL: http://fridasblogg-frida.blogspot.com/
Postat av: Ylva

Hej! Jag är chalmerist och tycker om att bygga websidor och att stå i köket. Om jag bakar blir det oftast att jag tar med det till ensemblen jag spelar i. Det brukar vara ett uppskattat tillskott till smörgåsarna vi äter tillsammans efter repet. Jag har ganska nyligen hittat hit men är ganska säker på att jag stannar. :)

2010-01-24 @ 10:00:34
Postat av: Åsa

Jag bor i England och det är så härligt och skönt att läsa en svensk matblogg. Det finns inget bättre än SVENSKA bakverk.Och din blogg är fylld med härliga och smarriga tårter och kakor. Tack!



Kramar!



Åsa

2010-01-24 @ 11:08:16
Postat av: ida

Heter Ida, men för mina vänner "Husmor". det är alltid jag som ställer till med kalas & middagar. har tex varje år, lördagen innan julafton en JÄTTESTOR julmiddag för alla vänner. Så matlagning & bakning ligger mig varmt om hjärtat.



Så jag vill va med i tävlingen =D

2010-01-24 @ 13:23:09
URL: http://ihuvudetpaida.blogg.se/
Postat av: Elin

Grattis till 3 år av bloggen! Jag heter Elin bor i sala och älskar din blogg och dina receptböcker. Köket är en av min favorit rum i vårat radhus och tavlan skulle passa såå bra på väggen där.



Kramar Elin

2010-01-24 @ 13:39:55
URL: http://elingkpetersson.blogg.se/
Postat av: Sussie

Mamma till Emma 15 månader. Linnéas skafferi för mig är inspiration till både inredning och matgottit :)

Fastän jag har min dotter kring benen vid matlagningen så testar jag dina recept både nu och då.

Kram/ Sussie

2010-01-24 @ 14:37:54
Postat av: Tina

Grattis på 3 års-dagen! Fantastisk blogg du har med goda recept och vackra bilder.

Jag är 24 år och har precis blivit klar med min utbildning till molekylärbiolog i Uppsala, så mitt i jobbsökandet passar jag på att peta in så myckat matlagning och bakning som jag bara kan. Matlagning bakning och annat gott är något jag verkligen älskar att göra, ju pilligare och pyssligare desto bättre, plus att det är en väldigt billig och rogivande hobby!



/Tina

2010-01-24 @ 18:22:20
URL: http://nytinat.blogg.se/
Postat av: Lisa

Efter att ha läst på om surdeg till ögonen står rakt ut så ligger det nu två runda fina bröd på bänken i köket! Visserligen har jag inte provsmakat än men känslan av att jag lyckats finns ändå! Jag använde mig av ditt surdegsrecept ur senaste boken. Brödet är Raisin sourdough ur Johan Sörbergs bok. Nästa gång ska jag prova dina surdegsbullar. Tack för insprationen... Att baka bröd är så härligt! Kram Lisa :)

2010-01-24 @ 19:55:46
Postat av: Sofia

Grattis, grattis. Inte illa att ha bloggat i tre år. Själv startade jag min blogg i höstas. Där visar jag upp mina egengjorda kort och lite annan scrapbooking. Skriver även lite om min familj som består av två döttrar (7 och 10) och make. Är väldigt intresserad av matlagning och "matsurfar" i stort sett varje dag. Till vardags vill jag gärna ha snabblagad mat, men inte en massa färdiga produkter och på helgerna kan jag gärna ägna mer tid på mat och dryck. Bakar gärna också. Både kakor och matbröd.

2010-01-24 @ 19:58:37
URL: http://fiasvind.blogspot.com
Postat av: Pinglan

Hej! Vilken fin tavla. Den vill jag gärna vara med och tävla om. Och vem är då jag? Matintresserad tvåbarnsmamma med en matblogg sedan ett år tillbaka!

/Pinglan

2010-01-24 @ 20:36:35
URL: http://pinglansreceptblogg.blogspot.com
Postat av: Jessica

Tränings- och matlagningsglad tjej i sina bästa år!



/Jess

2010-01-25 @ 06:26:49
URL: http://familjensundberg.se/blog/
Postat av: Petra Österberg

Jag bara älskar din sida och Grattis till 3 år....tänk vad väl förunnat...att få jobba med sin hobby...Så himla roligt för dig:)



Jag älskar tavlan och den skulle sitta fint i mitt nya kök :)



2010-01-25 @ 11:53:51
URL: http://petrajonasson.blogspot.com/
Postat av: Katja

Stort grattis Linnéa!

Din blogg är jätte bra, inspirerar och sätter färg på vardagen :)

Fortsätt så!

Lycka till med alla dina kommande projekt i framtiden!! Verkligen roligt att det gått så bra för dig :)

2010-01-25 @ 13:14:09
URL: http://foodelicious.se
Postat av: Emy

Hejsan!

Så klart man vill vara med och tävla! Ja, vad ska jag säga... Din sida har många gånger blivit räddningen när det gäller att hitta ett vettigt middagstips och inspirationen är i botten och dottern bara gnäller och tjatar om pannkakor och annan "barnmat" som vi andra ledsnat på. :-) Tack också för alla härliga bakbilder och recept. Jag älskar att baka och hittar alltid nya roliga recept att prova här hos dig. :-)

Om du lanserade lite babymat recept så vore det perfekt! För det är nästa sak som står för dörren, att laga babymat till lilltjejen som snart är stor nog att få en liten smakis. :-)



Ha det bra! Och lycka till framöver!

2010-01-25 @ 15:55:23
URL: http://omdittochdatt.blogspot.com
Postat av: Catrine

Hmm, vad ska vi äta denna veckan? Jo, vi ska provlaga och smaka rätter från denna sidan. Hur spännande som helst. Och vilken utmaning att få det att se lika snyggt ut på faten som här.

2010-01-25 @ 16:25:11
Postat av: Susanne T

Hej.

Tittar in här med jämna mellanrum och får lite inspiration. Eftersom jag också bor i Sala känns det lite x-tra roligt att läsa din blogg. Önskar dig lycka till i fortsättningen.vill förstås vara med och tävla.

2010-01-25 @ 16:56:15
Postat av: Lina

Hej.

Jag är nybörjar bloggare själv och har aldrig varit

mycket för att laga mat tills jag hittade din blogg

och såg det roliga i matlagning.

Har läst din blogg i över 1år nu och har fått

massor av härliga recept och tips från dej.

Du har räddat mej många gånger med middagstips när jag annars stått fantasilös.

Du ska vara stolt över dig själv!



Lycka till i framtiden!

2010-01-25 @ 19:03:40
Postat av: Anonym

Hej.

Jag är nybörjar bloggare själv och har aldrig varit

mycket för att laga mat tills jag hittade din blogg

och såg det roliga i matlagning.

Har läst din blogg i över 1år nu och har fått

massor av härliga recept och tips från dej.

Du har räddat mej många gånger med middagstips när jag annars stått fantasilös.

Du ska vara stolt över dig själv!



Lycka till i framtiden!

2010-01-25 @ 19:05:10
URL: http://groovitude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback