Matbloggstoppen


En stor knöl och lite basilika

image310



I helgen serverades även en het otroligt god potatis som jag gjorde i ugnen. Jag använde mig av bakpotatis. Då de mesta utav de strips vi äter är gjorda på bakpotatis, måste det ju gå extra bra att göra ugnspotatis på de har jag tänkt. Det tar några minuter längre i ugnen, men det har blilvit riktigt smarrigt de gånger jag använt mig av dessa stora knölar. Jag brukar för det mesta skiva i några morötter, dels för att det blir fint med lite färg och sen för att de blir så söta och goda när de rostas i ugnen!

Till 4 portioner:

3 bakpotatisar
3 morötter
olja
salt
fryst eller färsk basilika

Gör så här:

Skala morötterna och potatisen, klyfta dem i lika stora bitar. Olja en ugnsäker form och lägg i potatisen och morötterna. Ha över ordentligt med salt och basilika, tossa runt allt så det fördelas jämnt. Ugnsbaka på 200 graders värme tills de känns klara, ca 40 minuter.





Kommentarer
Postat av: Frida

Vilket härligt collage!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback