Matbloggstoppen


Pasta med tomatsås

image183
Ikväll fick det bli pasta här hemma. Det absolut enklaste tillbehöret är självklart en tomatså gjord på krossade tomater. För att få lite brytning i såsen grovhackade jag 2 tomater som fick koka med såsen. På det viset kunde jag ju nästan lura mig själv att allt var gjort på "riktiga tomater".
Efter gårdagens samtal med mamma så konstaterade vi att maten blir godast om man får tjofsa ihop allt. Så det gjorde jag i stekpannan. Mums!

1 fp krossade tomater med basilika
2 chalottenlökar
2 tomater
basilika
balsamvinäger
salt & peppar
chili
en nypa socker
ev. fetaost

fullkornspasta

Gör så här:

Finhacka löken och fräs den i stekpannan. Grovhacka tamaterna och låt dem puttra i pannan med löken. Slå över de krossade tomaterna. Skvätt på lite balsamvinäger och krydda med basilika, chili, salt, peppar och socker. hacka ev lite fetaost och rör ner.
Ha i nykokt fullkornspasta i tomatblandningen, rör om och servera genast!

(eget collage med egen bild)

Kommentarer
Postat av: nattis

ååh vad gott :) Kanske till och med prövar ditt resept !

Postat av: mammsen

Framför mer tjofsaihop mat - inte bara gott man spar in på disken också!! :)

2007-05-25 @ 12:31:40
Postat av: Christina Silvegren

Hade ingen egen bild på pasta med tomatsås så jag sökte lite på google för att hitta någon diskret passande, men usch nä. Jag kände mig bara så taskig efter ett tag när jag läst din blogg. Du får ha dina bilder ifred för jag känd mig som en tjuv sedan. Bra blogg med olika tips och så, den kommer jag gå in på och kolla efter recept till middag =)

2008-01-29 @ 14:07:11
URL: http://silvegren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback