Matbloggstoppen


Bols Cocktails

 

För någon vecka sedan fick jag hem ett cocktailset med tre av Bols mest uppskattade likörer. Förpackningen innehöll tre flaskor á 200 ml i smakerna Bols Sour Apple, Bols Blue och Bols Banana.

I lördagskväll provsmakades två av flaskorna (därav inget bloggande igår..).

Jag har väldigt svårt för själva smaken av sprit och dricker allra helst vin, men blir tyvärr ganska seg och trött efter ett par glas av denna dryck. Jag klarar inte av att dricka sånt som skall smaka lakrits och det får inte vara surt, inte heller för sött. Ni ser att jag har ett litet problem här..

Därför ställde jag mig ganska tveksam till att jag skulle gilla dessa likörer som både kunde vara för sura och för sliskiga, men jag tog med mig Sour Apple och Bols Blue till festligheterna.

 

Kan ni tänka er, detta var faktiskt något som föll denna matbloggerska i smaken. På förpackningen står det tips till varje likör om hur man kan servera den. De föreslog att Bols Sour Apple skulle serveras som en Apple Martini med vodka och limejuice. Jag får sura rysningar bara av att läsa om limejuicen, så jag bytte ut den mot fruktsoda och jag blev glatt överaskad och flaskan tog slut fortare än kvickt. Av Bols Blue blandade jag en drink till en kär vän och den fick en hiskelig blå färg, men även den var god.

 

Dessa finns nu på systemet och kostar 149 kr och jag kan mycket väl tänka mig att Bols Sour Apple kan få dyka upp hemma hos oss igen.

 

På bilden ovan ser ni Efva Attlings urtjusiga martiniglas, som mer än gärna skulle kunna få bo hemma hos mig!

Vad dricker du helst, vin, cocktails eller något annat gott?

 

Bilder: www.bolscocktails.com & www.orrefors.se

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, det låter ju gott! Men jag är väl lite liten skulle jag säga... Får vänta tills jag är lite mer vuxen nog att dricka sånt där starkt. Om jag ens kommer göra det då. En skvätt champagne på nyårsafton tycker jag är för starkt för min smak, så mja.



För att svara på din sista fråga så är det jag helst dricker vatten. Eller Kusmi-teer!

Postat av: Anna

Jag föredrar också vin. Helt rosé med is i på en solig altan eller uteservering.

2010-03-29 @ 22:14:59
URL: http://secondhandsisters.blogg.se/
Postat av: josefin

Har du hört talas om sveriges första kokbok med bara blodpuddingrecept? lithellsblodpudding.se :)

2010-03-30 @ 01:17:38
Postat av: Therese - Pyssel och Design

Dricker också helst vin, allra helst rött. En del typer av cider kan också slinka ner men annars har jag svårt för det mesta i alkoholväg. Men... Vin funkar alltid :)

2010-03-30 @ 08:46:11
URL: http://pysselochdesign.blogg.se/
Postat av: Katja

Bubbel!

2010-03-30 @ 11:27:29
URL: http://sthlmblues.blogspot.com
Postat av: 17år127kg

Ja gillade glaset! :-)

2010-03-30 @ 12:28:16
URL: http://www.metrobloggen.se/17ar127kg
Postat av: Visan

Vin, men annars coctails och drinkar av alla sorter :)

2010-03-30 @ 12:28:43
URL: http://visansgoda.blogg.se/
Postat av: J U L I A ~ Min annorlunda värld

Hejsan!:)

Kika gärna in på min blogg och lyssna på dom sommarlåtarna jag har valt ut. Släng gärna in en kommentar vilken låt som ger dig en sommarkänsla som sedan kommer upp på bloggen:)

ha en sjukt härlig dag.

kramar Julia :)

2010-03-30 @ 15:18:28
URL: http://annorlundajulia.blogg.se/
Postat av: emelie

drinkar och andra godsaker med trevliga färger är A-O på partykvällarna! :)

2010-03-30 @ 20:26:59
URL: http://emsiiiis.blogg.se/
Postat av: Anki

Jag dricker absolut allra helst champagne, men gillar även vin. Gäller det öl blir det helst veteöl eller liknande. Drinkar ska vara syrliga tycker jag, inte för sötsliskiga.

Attlings glas får gärna hitta hem till vårt vitrinskåp oxå...

2010-03-31 @ 17:11:31
URL: http://martenssonskok.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Grönt the med smak av jordgubb är jätte gott !

Jag köper i lösvikt på Hemköp. Man mår så bra !

Jag råkade se att min katts njur foder från RoyalCanin som jag köper hos veterinären inehåller grönt the! Är det inte lite underligt att man skall äta lamm på påsken? Dom skall väl få leva

Jag har slutat med kött. Hästar skulle hellre dö

än äta kött. Föredmligt ! Hästar är så värdiga och min katt får även ett vegetaiskt foder hos Tasse-Nisse.www



ps. Min mammas bekant har fått lever cancer och kan inte äta någonting för att levern är utslagen.

Alla alkoholhaltiga drycker är skadliga fr människan

Ursäkta att jag är lite dyster

2010-04-05 @ 18:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback