Matbloggstoppen


Kärlek och käk..

 

 

Här är det lite tyst, men jag har fotografen på besök så vi arbetar för fullt med min nya bok. Massor av fina bilder blir det och jag önskar så att jag kunde dela med mig, men den som väntar på något gott säger dom ju..

Den här gången när hon kom ner hade hon en liten present med sig till mig, ett projekt hon arbetat med under våren och sommaren, ja när hon inte varit här alltså.

 

En finfin kokbok om den italienska restaurangen La Stella i Östersund där heta känslor och god mat styr. Tidigare har författarna till dena charmiga kokbok givit ut fyra stycken romaner som denna kokbok bygger på. Smultron och svek, Vinbär och vemod, Hallon och hat och Lingon och lust är namnen på romanerna där huvudpersonerna driver denna italienska restaurang, de bästa recepten från La Stellas fick bli till en härlig kokbok. Självklart är alla tjusiga bilder tagna av Katja Kristoferson. När veckan börjar lida mot sitt slut hoppas jag kunna studera boken närmare, men redan nu ser jag att det finns massor av godsaker i den!

Bärbloggen, driven av de båda författarinnorna, kan ni läsa mer om vad som sker bakom kulisserna och där dyker det även upp nya recept varje vecka.

 

Kärlek och käk ur La Stellas skafferi är utgiven på det Jämtländska förlaget Förlag 404. Kokboken går att besälla antingen via förlaget eller här där ni även kan beställa hela romanserien.

 

Nu är det dags för mig att krypa i säng, i morgon väntar åter en dag med massor av fotograferande!

 

 

Ni glömmer väl inte bort att tävla hoppas jag!


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ah, nu blev jag lycklig! Har alla böckerna om La Stella och har lagat en del recept ur dem.

Mycket mer praktiskt att ha dem samlade i en egen kokbok än att ha romanerna på köksbänken.

Tack så mycket för tipset om kokboken och om bloggen och tack för din egen härliga blogg. Bakade kladdkakan till helgens kalas och den blev mycket uppskattad.

Höstiga hälsningar från Norr.

Postat av: Anonym

2010-08-25 @ 22:32:47
URL: http://mumin-mamman.blogspot.com
Postat av: Emma

De där böckerna har jag läst! :)

2010-08-30 @ 21:08:27
URL: http://bakut.blogg.se/
Postat av: riachihac

buy domperidone australia fzgz domperidone use.

Postat av: yasohinox

exkq thyroxine l thyroxine overdose symptoms.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback