Matbloggstoppen


Vardag..


Jag förstår inte riktigt hur det här gick till, för bara en liten stund sen, en vecka eller så var vi mitt i härligaste högsommaren. Ikväll andades jag riktig höstluft och det var ynka 15 grader ute när jag gick kvällsrundan med hunden. I och med den där höstluften kommer även vardagen smygande med tidiga mornar, dammiga tv-bänkar, matlådor och middag på regelbundna tider.

Det mesta faller liksom bara in på plats efter ett par dagar men det där med vardagsmaten har inte riktigt börjat fungera än. Jag vet inte vart felet ligger, jag brukar i vanilga fall älska utmaningen, att få fram godast möjliga mat på kortast möjliga tid, får jag säga det själv brukar jag vara en hejjare på det. Men idag gick det lättare än i tisdags så på måndag är jag kanske tillbaka på banan igen!

Idag blev det en riktig vardagsfavorit här hemma, nämligen kycklingwraps. Det går tusan så fort att göra iordning, de går att variera i det oändliga och man kan välja lite som man vill vad man vill ha i sin wrap. Orkar du gör du din egen salsa, men en vanig torsdag som idag går det precis lika bra med en burk från närmaste matvarubutik!

Kycklingwraps 2 personer:


3 kycklingfiléer
örtsalt
peppar
färsk bladpersilja
tomater
sallad
rödlök
creme fraiche
het salsa eller tacosås
5 st tortilla bröd


Skär kycklingen i kuber och stek dem i en het panna, krydda med örtsalt och peppar. När den nästan är klar, ha i en handfull färsk persilja.
Skär tomater i bitar, strimmla löken, skölj salladen noga, häll upp såsen och creme fraiche i skålar. Sen är det bara att göra i ordning din wrap!


Har ni kommit in i vardagen än?



Ni glömmer väl inte bort att tävla!?

Bild:Linnéas Skafferi

Kommentarer
Postat av: Linnéa Geiger

Men vad glad jag blir! Attt hitta en sån fin blogg, med så fina bilder av en dam med fint namn! Härligt!

Postat av: Linda - Cupcakesfluffan

Kycklingwraps är gott, bra med mat som går snabbt att göra

2010-08-20 @ 06:52:44
URL: http://cupcakesfluffan.blogspot.com/
Postat av: Martina

Ja, det gick snabbt att komma in i vardagen trots att jag bara jobbat 1 vecka. Vart tog sommaren vägen? Det är väldigt skönt när den är här men den är alldeles för kort tycker jag....

Wraps är riktigt gott, det borde vi göra lite oftare.

2010-08-20 @ 08:07:53
URL: http://www.matochodla.blogspot.com
Postat av: Paula

here is so many inspirations!



have a nice time!

Paula

2010-08-20 @ 13:40:28
URL: http://justmydelicious.blogspot.com/
Postat av: Coquina

Gott med kycklingwraps =)

2010-08-20 @ 23:53:24
URL: http://coquina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback