Matbloggstoppen


Veckans mat


Idag var vi ut och hämtade
guldklimpen som fick spendera dagen hemma hos min mamma. Där bjöds det på korvstroganoff och ris, tänk så gott det är att äta andras vardagsmat! Fast det bara var helt vanlig stroganoff så var det fasligt smaskigt!

Det här med vardagsmat är aldrig enkelt, vissa dagar har jag massor av inspiration och matlagningen går lätt som en dans men ibland vill det sig inte alls.
För att  bli lite påmind om all god vardagsmat som egentligen finns kommer här ett veckoförslag från Linnéas Skafferi:


Måndag Timjanskyckling

Tisdag Korvstroganoff med hetta

Onsdag Köttfärsgratäng

Torsdag Krämig pasta

Fredag Räksallad



Kommentarer
Postat av: Veckomatsedel.se

Det ser ut som en mumsig vecka! Timjankycklingen måste vi testa en dag snart:)

Postat av: Lottan

Min veckoplanering består alltid mestadels eller bara av recept härifrån=)

2009-10-06 @ 09:17:10
Postat av: Dessi

Härligt med en veckomeny! Den ska jag testa nästa vecka :)

2009-10-06 @ 20:40:47
URL: http://www.desireeochvarlden.blogspot.com
Postat av: Martina

Håller med dig om vardagsmaten. Ibland är det så enkelt att röra ihop något gott och ibland står man helt handfallen och ser ut som ett frågetecken. Då är det bra att det finns matbloggar :-)

2009-10-09 @ 08:32:39
URL: http://www.matochodla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback