Matbloggstoppen


Smörgåstider




Så här till sommaren kan en god och matig smörgås vara ett bra alternativ till lagad lunch då man oftast inte är så sugen på varm mat i hettan.
I smörgåsarnas heliga land, USA, fanns de med  på lunchmenyn på de flesta ställen. Här hemma i Sverige är inte smörgåsar som dessa lika vanliga, även om jag minns min fars dagobert-mackor i min barndom.

En stor personlig favorit är att ta grovt bröd, lägga brieost, salami, lite rödlök och en tomat mellan och sedan grilla smörgåsen. MUMS!

Hos
Martha kan man självklart finna en hel uppsjö med smarriga smörgåsar. Eller vad sägs om dessa tre?

Tuna Sandwich

Egg Sandwich

Chicken Sandwich


Eller varför inte min egna, supergoda tonfisksmörgås.


Så gör ett gäng goda smörgåsar och bjud ut mamma på en picknick i morgon på mors dag.



Kommentarer
Postat av: Linda

Mysigaste bloggen, helt klart. Beundrar din inspirationsförmåga ;)

Postat av: Therese

en sån macka skulle man haft nu när det snart är fika dags här på jobbet..

Jisses vad sugen jag blir...

Men men frukt är ju inte så dumt det heller!!!!

Mvh

Postat av: Sandra drömkaka

Jag håller med kan vara så gott med smörgåsar nu i värmen!

Jag gillar att fylla ciabatta med getost, soltorkade tomater, gurka, rökt kalkon & pesto i botten! Mums! :)

2009-06-01 @ 11:48:15
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Postat av: Jonas

Smörgåsar är det bästa som finns, jag kan itne leva utan dem :) Blir nog en variant på grillad macka i våffeljärnet 3-4 gånger i veckan efter kvällens middag. Mums!

2009-06-02 @ 06:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback