Matbloggstoppen


Inspiration sommaren 2009


Hur snyggt är det inte att fylla upp en hink med massor av is och sedan stoppa i ett gäng flaskor med öl, cider, läsk eller vatten?
Jag måste erkänna för er, att när vi hade inflyttningsfest hade jag inte hunnit införskaffa mig några snygga hinkar eller baljor. Då åkte skurhinkarna fram och fylldes med kallt vatten. Sedan var det sjöslag på hela köksgolvet vill jag lova!
Men till sommarens grillkvällar har jag förberett mig bättre.
På ett av "lågprisvaruhusen" i grannstaden Västerås hittade jag en urtjusig emaljbalja med texten COLD DRINKS på. Den kommer göra sig perfekt på altanen i sommar! Har man ingen ismaskin hemma kan man höra på närmaste mataffär om man får köpa lite is där.

Så nu har vi
grill att fixa maten på och en hink för att kyla diverse dryck. Nu fattas bara utemöblerna, de skall inköpas senare i veckan. Sedan börjar det roliga. Att fixa i ordning på altanen. Jag söker med ljus och lykta efter inspiration just nu.

Men jag kikar lite här och lite r, så ska det nog lösa sig. Sedan letar jag efter underbara recept här, men även här och här!


Vart hittar ni sommarinspiration ifrån i år?

Kommentarer
Postat av: Danne

Alla som vill skratta lite. Kika förbi och hör succelåten om Blondinbella, galet rolig samt busringningen till blondinbella. Mycket nöje!



Räcker inte det så har alla mina kompisar har lagt ut sig på min sida som kontaktannonskillar. Alla är vi snygga, singlar som letar efter den rätte bloggtjejen. Sidan växer enormt nu. Kika förbi o se om du hittar den rätte:P

Postat av: Helene.L

Jag hittar min sommarinspiration här hos dig! Mat, bak, fina foton, bra reportage, bra tips, fina och bra saker!! - vad mer kan man begära :)

Å Sebastian sa att det kommer hända mera spännande saker.... :), grattis!!

Kram

2009-06-04 @ 11:53:10
Postat av: Catrine

Jag får inspirantion från din sida.

2009-06-04 @ 15:29:54
Postat av: Frida

Jag har funnit mycket inspiration från Leila Lindholms två nya tidningar som kommit ut i år. Det har blivit både bäddning och fix i köket. Vi har även en stor altan, där kommer det fixas lite extra, så att min mat kan avnjutas till max :)

2009-06-04 @ 19:05:37
URL: http://fridasrecept.blogg.se/
Postat av: nina

hejsan! ååh jag letar exakt efter en sådan hink, snälla kan du inte berätta vilket "lågprisvaruhus" som sålde den du såg? ,,, tack på förhand och ha en bra helg! Kram

2009-06-04 @ 20:07:50
Postat av: Therese

Nu längtar man verkligen efter semestern när man ser dessa härliga bilder..

Ligga och slappa i hängmattan och ta en kall cider mmm va gott...

2009-06-04 @ 20:29:58
URL: http://vxlhaxanfranorrland.blogspot.com
Postat av: Danne

Hehe, vi är ett jobbigt släkte vi män ibland :)

Vi ska försöka se till så vi får tid över för våra respektive också, haha :)



Här har jag förövrigt hittat ett par recept som gett en del inspiration, I like :)



/D

2009-06-05 @ 10:02:57
URL: http://www.carlbomphotography.com
Postat av: M

Och jag blir också nyfiken på hinken! Kan du inte fota och lägga ut en bild? Eller skvallra om var du hittade den :).



Inspiration hittar jag dels ute i bloggvärlden - inte minst hos dig. Din blogg är den enda matbloggen jag läser faktiskt. Men annars hittar jag insiration i naturen - jag älskar min trädgård just nu! Och snart blir det båtturer också! Härligt!



Kram M

2009-06-06 @ 13:33:41
URL: http://hwitavillan.blogspot.com/
Postat av: Junitjej

Vad kallas typsnittet du har använt i bildcollaget?

2009-06-07 @ 13:41:41
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback