Matbloggstoppen


Sill i midsommartid


Om bara några dagar är det midsommarafton. Jag har precis som säkert de flesta av er fullt upp ända in i det sista! För att undvika det värsta kaoset på mataffären tänkte jag handla det mesta i morgon (så tänker säkert fler än jag så det kommer i alla fall vara proppfullt med folk!).
Vi är inga storätare av sill, även om jag är väldigt förtjust i det. Men till midsommar måste man ju ha en bit eller två, det hör ju liksom till!
 Jag kan bara anta att det är fler än jag som hört på nyheterna idag om att
sillburkarna inte innehåller så mycket sill som de lovar. För att ha koll på exakt hur mycket sill det är i burken och framförallt vad du stoppar i dig kan jag varmt rekomendera Abbas 5-minuters sill.
Till jul gjorde jag en variant med vitlök och rödlök. För att få den lite mer sommrig, hacka bara i lite gräslök och din egna sill är klar att äta på bara ett litet kick!

En annan storfavorit är som jag tidigare skrivit om, silltårtan. Perfekt att bjuda på som förrätt!

Äter du sill i midsommar?

Kommentarer
Postat av: joanna

mycket och gärna! Joanna+ sill =sant

2009-06-16 @ 23:27:37
Postat av: Foto i norr - Marie

Mmm jag gillar sill i alla dess former. Jag brukar köra med nubberöra,sill,rödlök,gräddfil,salt,peppar tror jag det är i min svärmor brukar göra den både till jul och midsommar. Ha en fin sommar!

Postat av: melanie

självklart äts det massa sill, det är ju underbart gott i dom flesta former, mums!

2009-06-17 @ 19:26:34
URL: http://matochmuffins.blogg.se/
Postat av: amsibamsi

Klart jag äter sill, det hör ju till svensk sommar! Spana gärna in min blogg och mina nyfixade midsommar-naglar!

Trevlig midsommar!

2009-06-17 @ 21:05:19
URL: http://amsibamsi.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Fin blogg! :)

2009-06-18 @ 13:56:23
URL: http://typlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback