Matbloggstoppen


matsedel v 4



Nu har vi passerat tjugondag knut och julen är förhoppningsvis utkastad och vardagen har åter igen tagit över. Både på gott och ont. Visst är det härligt med lediga dagar, sovmornar och myskvällar framför en bra film. Men nog är det bra skönt när allt återgår till det normala igen! 
Därför tänkte jag kicka igång det här med veckomatsedel igen, själv har jag jättesvårt att följa en planering till punkt och pricka, men att leta bland alla recept ger mig ny inspiration och det är bra att bli påmind om gamla favoriter!

Så här kommer årets första veckoplanering:

Måndag:
Kycklingwraps, perfekt sätt att använda överbliven sallad efter helgen.

Tisdag: Fiskpinnar med mos, ibland kan man behöva ta en liten genväg till snabbare middag. Färdiga fiskpinnar är perfekt att göra en stressig tisdag!

Onsdag: Tortilliapizza, för att göra denna rätt lite mer budget, byt ut pesto mot krossade tomater!

Torsdag: Köttfärspaj, gör pajdegen när du har lite tid över, den håller upp till tre månader i frysen!

Fredag: Bakad potatis med skagenröra, kör två bakpotatisar i micron på full effekt i ca 15 minuter, gör undertiden röran och fredagsmyset kan börja!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, nu behövs lite rutiner för att komma in i vardagen igen! Jag brukar också göra veckomatsedlar, men har kommit av mig lite... Dags att ta tag i det, kanske!! ;-)

Postat av: Therése

Veckoplanering är inte alls dumt för att slippa dagens stora fråga: Vad ska vi äta idag. Måste verkligen ta tag i det jag också.

2009-01-15 @ 10:29:13
URL: http://planeringsfia.blogg.se/
Postat av: Karin Ivarsson

Åh vilken härlig sida du har Linnea! Varför har jag inte hittat hit tidigare!! =) Idag blir det kycklingwraps. Även om det blir rester i den så blev jag inspirerad av din matsedel! Mums!!

2009-01-15 @ 11:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback