Matbloggstoppen


Coleslaw




Jag såg i en tidigare kommentar här att ett recept på coleslaw önskades. I början mixtrade jag med olika kryddor och doningar men den enklaste och faktiskt den godaste coleslawn smaksätter jag bara med salt och peppar. Svårare än så behöver det inte vara.
Själv är jag inte alls förtjust i majonnäs, så jag brukar hoppa över den. Men i detta recept tar jag med det ändå då många gillar det. Gör gärna i ordning dagen innan, den blir bara godare om den får stå till sig lite.


Coleslaw 4 port:

1/4 vitkålshuvud
1 morot
2 dl turkisk youghurt
4 msk majonnäs
salt & peppar

Strimla kålen med en osthyvel och riv moroten. Blanda youghurt, majonnäs, salt och peppar i en skål. Rör i kål och morötter.


Kommentarer
Postat av: Thea

Så gott! Jag ringlar gärna liite sirap/honung i coleslaw efter tips från Nigella...blir lite mjukare smak då. Även gott till de grillade på sommaren. Perfekt för oss som kör lite efter GI :))

2009-01-27 @ 17:33:10
Postat av: ÅSa

Coleslaw är gott, synd att man inte gör det oftare. Kanske blir det så nu, tack för receptet :) blink

Postat av: helmi

åh tack för receptet! det ska jag göra direkt imorgon! :)

2009-01-27 @ 21:56:47
Postat av: Jennie

Åh vad gott! Jag älskar coleslaw! Jag åt det till allt när jag bodde i England! Mums!

2009-01-27 @ 22:44:41
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Fiffi

Nu ska jag göra det här :) Hoppas det blir gott. Tack tack för receptet.

2009-02-02 @ 16:50:11
URL: http://fiafiff.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

åh; enkelt och bra recept på coleslaw har jag önskat att hitta länge! Måste testa detta :D

2009-02-04 @ 01:07:44
URL: http://emmasays.blogg.se/
Postat av: Anneli

Vilken underbar blogg du har!

Har kikat runt lite och du lyckas med konststycket att få till underbara rätter med få enkla ingredienser, så inspirerande!

I min bästa Coleslaw har jag:

7 dl finstrimlad vitkål

1 liten morot, fint riven

1 liten rödlök, i mycket tunna skivor

1 dl creme fraiche

1/2 dl fettfri majonnäs

1 tsk fransk senap

1 tsk socker

1/2 tsk salt

1 krm grovmald svartpepparl

MUMS!

2009-08-29 @ 22:51:46
Postat av: Emma

Jag har faktiskt aldrig ätit det. Ska testa, passar bra för jag är vegetarian med.

2010-04-06 @ 15:51:31
URL: http://sv.siluetteplus.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback